Kuulin mieheltäni että ilveksiä on kesälläkin liikkunut tuolla toisella puolella jämsänkoskea. olettko te nähneet niitä nyt?

Avainsanat: ilveksiä myös kesällä liikkeellä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 17:01

Täällä meilläpäin oli jonkun omakotitalon pihassa nähty ilves monta kertaa viime kesänä. Siitä oli oikein otettu kuva paikalliseen lehteen. Itse en ole luonnossa nähnyt koskaan, mutta Korkeasaaressa olen nähnyt.

Kysyjän kommentti

Kiios parhaasta vastauksesta. en minäkään ole nyt kesällä niitä nähnytmutta joku kuulemma on. talvella niitä oli meidän pihassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 14:07

en ole koskaan luonnossa tavannut ilvestä, mutta kyllä niitä on nähty täälläkin päin, tai olen niin kuulut jonkun sanovan.. ovat kans niin arkoja eläimiä, et eivät taida ihan tähän kotopiiriin astella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:12

Tuulikki hyvä , en ole koskaan nähnyt ilveksiä, kuvissa olen niitä nähnyt, pohjoisessa niitä elää, samoin kuin monta muuta luonnonvaraista eläintä jotka ammutaan kun ihmisille näyttäytyvät, sukunsa mukaisesti elivät alueellan ennen ihmistä, perimän voi todeta kissoista sekä koirista, vietti ei häviä vaikka muoto muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:15

Kyllä niitä on paljon liikkellä, niitä vain harvoin pääsee näkemään, kun ovat yöeläimmiä. Muutaman sadan metrin päässä naapurinpihassa oli ilves vienyt grilliin unohtuneet pihvit. Kaveri oli ehtinyt napata kuvankin siitä missä näkyivät selvästi korvan tupsut pystyssä, vaikka oli kuvattu hämärässä. Ilvestä ei ihmisen kannata suotta pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:22

Ei ole tupsukorvia näkynyt meillä päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:25

Kyllä niitä näkee täällä etelässäkin. Mutta eikö se Jämsänkosken Ilves Veikko Hakulinen jäänyt jokuvuosi sitten autonalle, miten se vielä kummittelee.

Lisätty: 29.07.2009 - 15:13

Hyvin kasvatettuja oli ne kaksi poikasta jotka eräs ilta näin kotia ajaessani. Pysähtyivät ojan pekalle katsomaan ajoani. Silmät välähtivät autonvaloissa ja oli tupsukorvat, sekä kunnon häntä. Jälkiä olen keväällä kuvaillut täsikasvuisen jättämiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:26

Ähtärin eläinpuisto ja Korkeasaari taitaavat olla ainoat paikat missä niihin on törmätty!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:33

Jämsänkosken tällä puolen on Korkeasaaressa tupsukorvia,olin viime syksynä "Kissojen yössä" viimeksi niitä katselemassa,suloisia ovat,verkon takana.Jos luonnossa näkis,en pelkäisi,arkoja ovat, luulisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 15:12

Ei ole tupsukkakorvia meidän seudulla näkynyt. Toki olen joskus sellaisen nähnyt keskellä tietä istuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:14

en ole nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 16:12

en ole, ikinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 16:25

eivät ainakaan näillä nurkilla ole pyörineet. Ähtärin eläinpuistossa olen viimetteeks nähnyt ilveksen ,
ja sekin oli häkissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 17:15

Arka eläin jota harvoin näkee luonnossa. Mokillä mäntyä kuorittu n. 5m joko ilves joita on paljon tai pikku nalle. Kuusamon (muistaakseni) suurpetopuistossa olen nähnyt eläviä tupsukorvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:46

Enpä ole nähnyt ilveksiä Jämsänkoskella kun en ole siellä koskaan edes käynyt enkä taida käydäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 23:23

Toisellakin puolella Jämsänkoskea on ilveksiä ja Jämsänkoskelle Jämsänkosken Ilves.