Onko napsuilla räsymattoja kotona? Tietysti jokaisen oma asia,mutta mun mielestä ne sopii vain kesämökille ;-X

Avainsanat: räsymatto riepumatto kotona?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 21:37

Juu on, varaston lattialla, mut muuten ei kyl oo, eikä tuu :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 21:24

Ei löydy räsymattoja tästäkään tuvasta.
Mökillä noita tosiaan on. Liekö joku lapsuuden trauma, sillä en varsinaisesti ollut innostunut auttamaan niiden tekemisessä, nappien poistamisessa ja leikkaamisessa jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:24

Ei oo kotona räsymattoja.Kyllä ne munki mielestä on enempi mökin lattioille kuuluvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 21:25

Kyllä löytyy räsymattojakin. Makkarissa, olkkarissa ja jopa parvekkeella. Ja hyvin sopivat kalustukseen, koska kalutkin ovat vanhanaikaisia.

Lisätty: 28.07.2009 - 21:36

Unohdin sanoa, että tottakai löytyy köökistäkin räsymatto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:26

Meillä on täällä maalla, mutta en kuitenkaan pidä tätä ihan mökkinä. Eteisissä on räsymatot ja keittiössä. Edesmennyt anoppini oli kova kutomaan mattoja, ja meillä on nyt niitä isot pinot puhtaina sisällä. Kaikki ne eivät väritykseltään ole aivan minulle mieleen, sillä epäilenkin vahvasti, että anoppini oli värisokea, vaikka siitä ei koskaan ääneen puhuttu. Tarkoitat räsymatolla varmaankin juuri tuollaista perinnemattoa raitoineen. Minustakin ne ovat kauneimmillaan vanhassa hirsitalossa, jolloin niiden raidat pääsevät oikeuksiinsa. Kunnioitan matontekijöitä suuresti, sillä en ole itse kutonut yhtäkään mattoa, tokko osaisinkaan. Arvostan siinä värien sommittelua ja vaikeita poljentoja, joilla pinnoista on saatu eläviä. Puulattiaa vasten ne tuntuvat oikein kodikkailta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:40

Kyllä löytyy vintin lattialla ja kellaritilossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:47

Yksi vessan lattialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 22:18

Pidän keittiössä räsymattoja. Minä jopa kudon niitä itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 22:20

ei ole.. minustakin sopii mökille

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 22:56

Kotipaikallani vintin orret notkuivat niiden painosta, mutta itselläni ei niitä ole. Ne kuuluvat todellakin vanhoihin pirtteihin ja mökeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 00:37

Keittiössä on ja mökillä sen verran ettei tarvi pesua. Kunnioitan kyllä sitä käsityöperinnettä. Pitka prosessi alusta loppuun ja vaikka kaksi lähes samanlaista.Olen nähnyt ne työvaiheet kun ratti muuttuuu kauniiksi matoksi. Katoavaa kansanperinnettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 02:16

ei kotona varsinaisesti mutta ulkovarastossa on.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 06:15

Minulla ei ole räsymattoja ollut 15 vuoteen, en oikein pidä niistä, eivätkä ne sovi edes kotini sisustukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:07

Ei ole räsymattoja lattialla muualla kuin rantasaunalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:45

On niitä, tässä asunnossa on eteisessä, keittiössä ja olohuoneessa. Makuuhuoneessa näyttää olevan joku "normaali" matto. Eteinen on niin iso että siinä on jopa kaksi kappaletta. Kyllähän ne pääsääntöisesti on kuitenkin kudottu ja punottu ihan päivittäiseen käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:12

Kyllä on räsymattoja meillä käytössä osa lattioilla nytkin.minusta ne on vaan niin kotosia mattoja. muttya kun se on aivan mielipide asia. jotku tykkää toiset ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 17:55

Terassilla ja parvekkeella on räsymatot.