Miten saan annettua kissalle matokuurin?

Ei onnistu jos koittaa väkisin työntää suuhun (raapii kädet verille ja rimpuilee hirveästi) Ei onnistu jos jakaa tabletin neljään osaan ja piilottaa ruokaan (esim. lihapalan sisään) Eikä jos murskaa ruuan sekaan (jättää koko ruuan syömättä) Tahnana jos antaa, sylkee pois (viimeksi huijasi niin, että otti sen suuhun ja pysyi paikallaan. Sitten kun luulin että se jo nielaisi ja päästin vapaaksi, se meni suu vaahdossa sylkemään lääkkeen pois. Ei tykkää koko kissa edes mistään kissanmintuista tai kissan "herkku" napeista. Muutenkin arka kissa kun otin sen 11 kuukautisena, ja se on minulla ollut vähän yli vuoden. Ei tykkää olla sylissä ja säikkyy aika usein kaikkea kovaäänistä ja jos kävelee ohi sen seläntakaa niin, ettei se huomaa.

Lisätty: 05.07.2009 - 00:39

Sain kissan käärittyä pyyhkeeseen, mutta se vain kakisti ne tabletin palaset pois niin monta kertaa, että nyt ne on ihan muussina. Maidosta tai kermasta ei kissa tykkää ja se tahna on juuri sitä ruiskussa olevaa, minkä kanssa se aina jekuttaa (ja puree). Sitä tassuun sivelemistä pitää vielä kokeilla, kunhan pääsen kauppaan matokuuri ostoksille.

Lisätty: 05.07.2009 - 01:23

Ei se kissa syö, vaikka olisi miten jauhona ja vaikka lempi ruuan seassa.

Lisätty: 05.07.2009 - 02:40

Nykyään, jos laitan lääkkeen minkäänlaisessa muodossa, minkäänlaiseen ruokaan se vain haistaa sitä ja lähtee pois.(vaikken olisi antanut sille koko päivänä mitään muuta ruokaa, se tekee niin) Että on siinä meillä harvinaisen nirso kissa.

Lisätty: 05.07.2009 - 14:52

Hansun ohjettakin olen kokeillut, mutta se vain n paikoillaan, eikä tee mitään ja kohta sillä alkaa suu vaahdota ja lääkkeet tulee pois.

Avainsanat: kissa matokuuri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.07.2009 - 08:59

Ota tukeva ote kissasta ja käytä lisäksi aiemmassa viestissä mainittua pyyhettä lisäksi. Purista leukapielistä, joilloin suu aukeaa ja ruiskuta nieluun. Pidä kissan suuta kiinni ja samalla sivele kurkkua (vetoja ylhäältä alas), jolloin kissa alkaa nielemään. Jos käytät tabletteja, sama homma, mutta älä laita nieluun. Itse olen noilla keinoilla saanut kissan ottamaan lääkkeensä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 23:05

Sitä saa myös nestemmäisenä, helppo antaa , tottahan se raapii kissa, nestemmäisenä kerman kera, kyllä uppoo, tai sit ruiskun kaa kurkkuun vaan, ja viel vanha konsti sivele se sen käpälää kissa nuelee sen pois,jep jep kissakuntoon .fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 23:08

Joo. kertakäyttöruiskulla suuhun. Joskus olen käärinyt kissan kropan paksuun froteepyyhkeeseen raapimisen ja rimpuilemisen estämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 01:19

Osta kaikkein paras ruoka purkki jotain shebaa ja murskaa tabletti ihan jauhoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 10:55

Vie eläinlääkärille - pääset helpommin ja ilman naarmuja. :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 12:24

Luja ote kissasta ja matokuuri suoraan kurkusta als.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 18:21

minä vien meidän kissat tuonne pien eläinklinikalle, siellä on opiskeliota jotka saa samalla harjoitusta kissan käsittelyyn... eikä minun tarvitse tapella niiden kanssa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.07.2009 - 18:57

Entäs jos ostaisit matolääkettä tahna muodossa, sitten jonkun hyvän herkkuruuan sekaan. Meillä ainakin toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 23:30

Jopas siul on nirso ja ovela kissa.Miun toine kissa Piki on myös tosi arka.Ehkä siun sit kannattaa viedä se eläinlääkärii,kyl se keinon keksii mite saa annettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 23:51

sain itse hyvän ohjeen,joka toimii todella hyvin. meillä ainakin. eli otat kissan ihan normaalisti syliisi, silittelet sitä rauhassa ja samalla vaivihkaa pursotat tahnaa kissan jalkoihin ja tassuihin, niin että se leviää siihen hyvin, eikä tipu pois. kissahan on tunnetusti tarkka siisteydestä, niin meillä kaikki alkoi välittömästi nuolla tahnaa pois ja eipä mennyt kauaa kun jalat oli taas puhtaat ja matolääke annettu. kannattaa kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.07.2009 - 13:26

Ottotyttöni käyttää ulkoista matolääkettä. Se laitetaan niskaan. Helppo laittaa. Osta sellaista, niin ei tarvitse kissan kanssa rimpuilla sen kummemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 15:11

Minä annan matolääkityksen joko herkkuruokaan sekoitettuna tai sit ruiskulla suuhun. jos sinulla on tyhjiä ruiskuja niin pistä tapletti sinne ja lämmintä vettä sekaan sekoita se siinä putkessa niin että se sekoituu kunnolla veteen. Pyydä joain toista henkilöä pitämään kissaa niskakarvoista kiinni silloin kissa ei rimpuile vastaan vaan jäykistyy paikoilleen. lääkitys on paljon helpompaa näin. minä olen monet konstit myös kokeillut ja vaikeaa se on ollut kun kissa rimpuilee vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 21:53

Pidä kissaa hiukan nälässä ja tarjoa sille sitten pienehkö määrä hänen lemppariruokaa, johon lääke on sekoitettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 22:57

Sekoita se ruoan sekaan... =)