Kuinka saada 2v lopettamaan kynsienpureskelun?

Pureskelu alkoi kun tuli asuinpaikkaan muutos. Huolestuttaa sillä pian ei näy kynsiä ollenkaan.

Lisätty: 08.07.2009 - 03:45

Koska kynnelin lisäksi ei kovin paljoa tullut vinkkejä niin päädyimme pyytämään kynneliä tänne ulkomaille, jossa oleilemme kesän

Avainsanat: apua kynsien pureskelu lopettaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 10:06

Laita pahanmakuista kynsilakkaa hänelle. Muistaakseni Kynnel-niminen väritön lakka on nimenomaan tähän tarkoitukseen valmistettu ja apteekista kannattaa kysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 10:06

kysyppäs apteekista , josko siellä osataan neuvoa tai neuvolasta, he ovat asiantuntijoita tälläkin saralla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:11

Stressi lisää kynsienpureskelua. Lisää turvallisuutta lapsen arkeen. Ole itsekin rauhallinen. Lisää lapsen arkeen muuta tekemistä, älä jätä yksin leikkimään tai touhuamaan. Luo virikeitä. Kysy neuvolasta tarkempia ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 10:16

Voi olla vaikeaa, kun ei siitä tunnu kaikki aikuisetkaan pääsevän eroon. Kysy kuitenkin neuvolasta ohjeita. Ehkä heillä on joku viisasten kivi siihenkin asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:39

Apteekissa on saatavana Kynnel-nimistä,pahanmakuista nestettä, jota sivellään kynsille. Pahan maun pitäisi lopettaa kynsien pureskelun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:55

Liittyy stressiin ja jos sitä lopeteta (pureskelua) se saattaa jatkua vaikka kuinka pitkään.
Kannattaa kysyä lääkäriltä tai terveydenhoitajalta. On jokin hermostoperäinen juttu. Muistan aikoinaan että jopa kouluterveydenhoitajat hoitivat kyseistä ongelmaa kouluikäisillä lapsilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 11:06

Minulla 1 lapsenlapsi pureskeli kynsiä , hänelle kaikki pahanmakuiset kynsiin laitettiin , ei siinä muu auttanut kuin ottaa sormet suusta pois ja palkita jos sinä päivänä ei kynsiä syönyt , tyttö kun oli ja nähnyt että kynsilakkaa naiset käyttävät, hänelle ostettiin vaaleaa lakkaa ja laitettiin niihin kynsiin joita ei oltu pureskeltu, n. 2 kk meni ja kynsien pureskelu loppui. Eli meillä käytettiin lahjontaa ja vähän kiristystä, en tiedä olemmeko häntä näillä keinoin vaurioittaneet, mutta reipas toimelias , iloinen lapsi on , syksyllä menee kouluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 11:19

Kynsien pureskelu on samanlainen lohduttautumismuoto kuin peukalon imeminen tai hiuksien sormeilu. On hyvin vaikeaa saada tämän ikäinen lapsi luopumaan tavasta. Yleensä vanhempia ei kehoteta huolestumaan ennen kuin lapsi on viiden vanha.
www.pampers.fi/fi_FI/parenti...iting/1531

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 11:45

Muistaakseni apteekista saa ostettua väritöntä lakkaa, joka maistuu pahalle. Tätä kannattais kokeilla, jos pureskelu vaikka loppuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.07.2009 - 14:00

Kynneli voisi auttaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 14:44

kynnel laakaa se mun täti oli laittanu sitä nuorempana kun sil oli sama vika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:46

Gristalli sen jo tuolla sanoikin.Rupesin jo pohtimaan et mikäs sen aineen nimi oli.Äitini osti miule sitä ku oli pienenä sama vika et pureskelin kynteni lähes olemattomii....tosin ei se kuulemma kauaa auttanu,ku alotin uuestaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:05

SIVELE KYNSIIN PAHANMAKUISTA TUOTETTA, JOKA ON TARKOITETTU SIIHEN. LAPSI EI SYÖ ENÄÄ KYNSIÄÄN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 22:02

kynneliä kynnelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 20:01

Sormien amputaatio ainaskin auttaa kynsien pureskeluun :P Mutta mulla on se ongelma et ku on tylsää rupeen tuijottaa kynsiä ja huomaan et ne on liian pitkät ja pureskelen ne lyhyiks :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 21:35

kynneliä tai sitte paappa kusee päälle