Nörtti-Napsut!Teen yhtä maksua ulkomaille,mutta ei mene läpi,onko mun turvallista "raottaa" omaa palomuuria tai turva-asetuksia

siksi aikaa tai tuleeko kaikki maailman virukset ym,tapahtuman aikana.Epätietoisena ekaa kertaa tämän ongelman edessä.

Lisätty: 30.06.2009 - 19:47

OOLRAIT!Tätä ongelmaa ihmetellään nyt muuallakin!Olen maksamassa hostelin varausmaksua/bookkausta,tark.maksaa pieni kulu ja loput mennessä,siten heillä ns.panttina mun korttinrot,ok ymmärrän sen,mutta bookingformissa ei ole paikkaa missä muuttaa summaa,ilmoittaa "invalid value/invalid error entered"??
Pay pal-on mulle tuttu ja käytän sitä,jonkunverran,pitänee kysyä jos voin sitä kautta ja tekevät manuaalisen varauksen,sillähän siitä päästään,jos mahd.
Tämä ongelma on 1.kerta,olen tosiaan maksanut ennenkin ulk.maksuja,tilannut tavaraa ym. eli ei ekaa kertaa pappia kyydissä.
Kokeiltu maksutilannetta naapurin läppärillä,samat messaget tulivat taululle.OHOH, en enempää osaa selostaa...

Lisätty: 30.06.2009 - 21:06

Palisanteri,uusi systeemi,kyselty on sieltä päin,heillä kaikki systeemit perfectly fine<tsekkasivat,kuulemma.Naapurin läppärillä samat viestit>ei onnistunut...nymmä soitan sinne ja kysyn voinko maksaa Paypalin kautta,tekevät varauksen manuaalisesti.Kiukuttaa,jo,melkein olen nostanut tassut ylös ja etsinyt toisen mestan.

Avainsanat: säätely turvallisuusasetukset palomuuri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 17:28

Yleensä maksan pay pal´in kautta maksut, on turvallisempi, jos ostan jotain nettikaupasta, tai jos minulle tulee maksu jostain valokuvasta, myös pay pal´in kautta.

Paitsi maksan luottokortilla matkoja esim. Finnairin tms sivuilla.
Normaalisti kaikki toimii, paitsi jos sivustossa jotain ongelmia.

Jos voisit valaista hiukan asiaa lisää, mitä ja mihin ole maksamassa.

Lisätty: 30.06.2009 - 20:52

minkähän firman kautta olet varannut, oletko aikaisemmin varannut sitä kautta,
vai onko se varaussysteemi sellainen mitä et ole aikaisemmin käyttänyt.
kuulostaa oudolta. kokeileppa huviksesi jonkun toisen systeemin kautta samaan hostelliin, tuleeko aina vain sama juttu.
tai sitten tällä sivustolla vain tilapäisesti joku ongelma, kysäiseppä emaililla.

Lisätty: 30.06.2009 - 22:18

joskus kävi kenkusti
www.bookinhotel.com
varaussysteemin kautta varasin ja maksoin huoneen, ei hyväksynyt hotelli sen sivuston kautta maksettua huonetta, vaikka aikaisemmin hyväksyi ( cumulus airport) kyllä ketutti maksaa toistamiseen huone, ikinä enkä koskana käytä tuota varausjuttua
(mutta oli klo jo niin paljon, että ei jaksanut lähteä hakemaan uutta hotellia)
toivottavasti varaus- ja maksujuttusi onnistuu!

Kysyjän kommentti

Joopa joo,loppu hyvin kaiki hyvin.ilmoittivat pankkiyhteydet ja maksoin oman pankin kautta ulk.maksun IBAN-numeroiden kanssa,jostain syystä ei muuten onnistunut;hoitivat bookkauksen manuaalisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 15:49

mää en ol mikkää nörttii enkä mörttii, mun maalaisjärki täält keskelt ei mittää sanoo kyl, et älä vaan raota mitään muurei, kyl kaik kakka tulee koneel saletisti uskoisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 16:29

Kuulostaa oudolta, että joudut raottamaan tietoturvaa voidaksesi maksaa.
Minä olen saanut rahat lähtemään ilmankin. En tosin ole peräänkuuluttamasi nörtti, joten varmuudella en mene sanomaan.
Millaisesta maksusta on kysymys? Laskusta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 17:29

En ole kokenut nettimaksaja, mutta Airbalticin lentoliput olen aivan vaivatta kyllä pystynyt maksamaan netin kautta. En kyllä neuvoisi palomuureja purkamaan, mutta ehkä joku viisas tai vieläkin viisaampi osaa sinua neuvoa.
Itse asiassa minulla olisi täällä apu lähellä. Minkä viestin se kone antaa, kun et pysty maksamaan ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 19:24

Olen maksanut yksityishankintoja tms. - maksuja sekä luottokorteilla, PayPal'in kautta ja myös muutaman laskun pankin, tässä tapauksessa Nordean kautta. Missään ei ole ollut ongelmia.

Lisätty: 01.07.2009 - 09:09

Tarkoitin vain sitä, että huolimatta sadoista suorittamistani maksutapahtumista minun ei ole ole koskaan tarvinnut muuttaa omia turva-asetuksia, palomuuria tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 01:35

Ei tietenkään pidä "raottaa" omaasi eikä vieraiden. Oletko aivan varma, että kyselijä ei ole joku virus tai vaikka hakkeri, joka haluaa käyttäjätietosi ja salasanasi? Ehdottomasti salattuyhteys eli on mallia esim. www.pankki.fi ja palomuuri, sekä virustutka päällä aina!