Minkälainen sää mahtaa Tunisiassa olla joulun aikaan? Saaka siellä kulutettua tuohon vuoden aikaan kaksi viikkoa?

Avainsanat: tunisia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 23:28

En liioin ole kuullut monenkaan kehuvan Tunisiaa edes sesonkiaikana ja sää on siellä jouluna hyvin todennäköisesti varsin huono.
Suosittelisin Eilatia, Hughadaa tai Goaa sen sijaan.
Tunisiaan varmaan pääsisi jouluna halvalla, mutta siihen on todellakin syynsä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 23:23

En suosittele joulumatkaa Tunisiaan. Yleensä siellä sataa siihen vuodenaikaan ja yöt ovat kylmiä, saattaapa mennä mittari miinuksen puolellekin. Joulu- ja tammikuu ovat pahimpia. Hotelleissa ei ole lämmityslaitteita, jonkun sähkölämmittimen voi kyllä saada huoneeseen lisämaksua vastaan. Tunisialaiset eivät vietä joulua, hotelleissa on hiljaista koska turistisesonki on pysähdyksissä. Uinti ei tule kysymykseenkään ainakaan meressä, vesi on kylmää ja rannat liejuisia sateen ja tuulen ansiosta. Kaikissa pohjois-Afrikan maissa on juuri joulun aikoihin sadekausi, joten suosittelisin mieluummin Marokkoa, Mexikoa, Thaimaata tai Karibianmeren saaria mikäli et halua palella ja uimaankin mieli tekisi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 00:06

Olen samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa. Olen ollut kerran Tunisiassa, se oli lokakuuta, ja silloinkin siellä jo satoi aika monena päivänä. Huoneemme patja oli homeessa ja pyyhkeet kastuivat oltuaan yön parvekkeella. Uskoisin, että joulukuussa siellä on vielä kosteampaa ja kylmempää. Olen ollut Hurghadassa puolen väliin joulukuuta ja sitten tammikuun puolenvälin jälkeen. Siellä on vielä ihan siedettävää Tunisiaan verrattuna. Merivesi on vielä uitavaa, hotellien sisäpihoilla voi ottaa tuulensuojassa aurinkoa, joka paistaa lähes joka päivä. Hurghadassa ei ole varsinaisia turistinähtävyyksiä, mutta paikallisten asukkaiden elämää voi seurata kaduilla ja toreilla. Itse olen viehättynyt siellä jopa rakennustyömaan etenemisen seuraamisesta, se kun on niin erilaista kuin meillä Suomessa. Monissa asioissa huomaa, että ollaan kehitysmaassa, työmiehiä on tekemässä sellaisia töitä, missä meillä työn suorittavat koneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 15:54

"Kaikissa pohjois-Afrikan maissa on juuri joulun aikoihin sadekausi, joten suosittelisin mieluummin Marokkoa"

Onkohan kirjoittajalla hieman maantieto hukassa. Marokko on Tunisian naapurimaa kun et ilmeisesti sitä tiennyt, joten sää on siellä keskitalvella ihan samanlainen kuin Tunisiassakin. Egyptissäkään ei ole keskitalvi sitä parhainta sesonkia. Talvella jos haluaa lämpimään niin matka on paras suunnata kaukomaille.

Itse olin viime vuonna viikon Tunisiassa 13.-20.9 ja säät olivat hyvät. Lämpöä riitti jokaiselle päivälle (25->) ja kuumimpina päivinä oli jopa yli 30 astetta. Sadepäiviä ei osunut yhtäkään koko viikolle. Tunisiaan kannattaa lähteä syksyllä kun täällä on jo ilmat viilenneet eikä sielläkään ole enää pahimmat kesähelteet päällä.