Onko New Yorkiin laivayhteyttä helsingistä?

Avainsanat: new york city yhdysvallat (usa) helsinki laivamatka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2008 - 09:49

Selkein reitti on matkustaa laivalla Englantiin ja sieltä edelleen New Yorkiin.

Suomesta Englantiin pääsee Mann Linesin ja Birka Linen RoRo-aluksilla. Molemmilla on säännöllinen reitti Turusta, Birka Linella myös Helsingistä ja Kotkasta. Mann Linesin alukset kulkevat Harwichiin, Birka Linen Hulliin. RoRo-alukset ottavat kyytiin yleensä vain noin 8-14 matkustajaa (tilanteesta riippuen).

Lisätietoa, aikataulut ja reitit löydät täältä:
www.birkacargo.com
www.mannlines.ee/59fin.html

Englannin Southamptonista New Yorkiin seilaavat Cunard Linen Queen Mary2 ja Queen Elisabeth2. Lue lisää täältä:

www.cunard.com

Lisätty: 12.06.2008 - 09:50

KORJAUS LINKKIIN

Mann Linesin sivut löytyvät osoitteesta
www.mannlines.ee

Aiemmassa vastauksessa ollut alasivu ei ole enää toiminnassa, mutta siltä pääsee kyllä yhtiön pääsivulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2008 - 08:41

no ihan äkkiseltään ei löytynyt suoraa laivayhteyttä Helsinki (Turku,Hanko, Rauma jne) - New York

Jos välttämättä haluat tehdä koko matkan laivalla, lienee viisainta ensin seilata Englantiin, josta löytyy lukuisia risteily ym laivayhteyksiä USA an. Toinen mahdollinen vaihtosatama taitaa olla Göteborg.

Joka tapauksessa matkan suunitteluun on parasta varata aikaa ja kärsivällisyyttä ja otettava heti se asenne, ettei tämä varmasti ole halvin tapa matkustaa jenkkeihin. Siitä huolimatta edessä on varmasti ihan hyvä kokemus.