huvipuistot

Avainsanat: tallinna viro

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2008 - 22:55

Tässäpä tietoa Tallinnan huvipuistoista.

* * *

ROCCA AL MARE

Tallinnassa sijaitseva Rocca Al Mare on Viron suurin huvipuisto.Siellä on 17 erilaista laitetta, yli sata video- ja ajanvietepeliä. Pääteltassa päivittäin (To.-Su.) show-esityksiä.

Huvipuistoon on ilmainen sisäänpääsy. Alueella myydään päivälippuja ja laitteiden yksittäislippuja. Tivolin päivälipulla voi saman päivän aikana vierailla maksutta myös Tallinnan Eläintarhassa ja Ulkoilmamuseossa.

Osoite Paldiski mnt. 100, Tallinn

AVOINNA
30.04.- 01.05., 07.05.- 08.05. ja 14.05.-04.09.
Ma.-Pe. 12.00-20.00
La.-Su. ja pyhäpäivinä 11.00-20.00

* * *

TALLINNA LOOMAAED

Tallinnan eläintarha perustettiin 25. elokuuta 1939. Vuodesta 1983 lähtien toimii eläintarha noin 89 hehtaarin suuruisella alueella, luonnonkauniissa ja lajirikkaassa Veskimetsan puistometsässä.

POHJOISMAIDEN JÄNNITTÄVIN LAJIVALIKOIMA

Tallinnan eläintarhassa on 350 eläinlajia ja yli 3500 eri yksilöä, Australiasta Alaskaan. Yksi maailman suurimpia ja omaperäisimpiä on alppikauriiden ja vuorilampaiden kokoelma, joka vuoden 2004 keväällä muutta uusiin entistä eläinystävällisempiin tarhoihin. Suurenmoiset elinolosuhteet on luotu myös vesilinnuille. Eläintarha osallistuu myös uhanalaisen euroopan minkin luonnonvaraisen kannan suojeluohjelmaan .
Kesäisin on avoinna Lasteneläintarha, missä lapsilla on mahdollisuus omin käsin kosketella ja tutustua eläimiin lähemmin.

TALLINNAN ELÄINTARHA
Paldiski mnt. 145 / Ehitajate tee 150

AVOINNA JOKA PÄIVÄ
Marras - helmikuu klo 9-15
Maalis-, huhti- , syys- ja lokakuu klo 9-17
Touko - elokuu klo 9-19

Tropiikkitalo ja norsutalo maanantaisin suljettuja.
Lasten eläintarha avoinna kesällä ke-su 10-16
Eläintarhan kassalla on myynnissä perheliput-lahjakortit. Yhteydet keskikaupungilta: johdinautot 6 ja 7, bussi 22. Pysäkki ZOO

* * *

TALLINNAN KASVITIETEELLINEN PUUTARHA

Vuonna 1961 perustettu Tallinnan kasvitieteellinen puutarha sijaitsee Piritan joen luonnonkauniissa laaksossa, jota sävyttävät vanhat meren hiekkariutat ja –törmät. Kasvikokoelmien alueelle on joen mutkia syventämällä ja veden tasoa nostamalla saatu aikaan yhdeksän lammikkoa. Avomaalla sijaitsevat puiden, ruusujen, vuoristokasvien, hyötykasvien, kesäkukkien, monivuotisten sekä sipulikasvien kokoelmat, joita on yhteensä lähes 5800 taksonia (lajia ja lajiketta). Kasvihuoneissa on Baltian maiden isoin troopisten ja subtroopisten kasvien kokoelma (yli 2000 taksonia), josta kiinnostavin lienee melkoinen määra (320) erinomaisia orkideoja. Metsä-, suo- ja niittykasveihin pääsee tutustumaan tarhamme luontoreittiä kulkemalla. Melko pieni, mutta mielenkiintoinen reitti.

Kassa ja tutustumiskäynnit puh. +372 606 2666
Kasvitieteellinen info puh. +372 606 2673
Palmuhuonen vuokraus ja piknikpaikkojen varaukset puh. +372 606 2660

AUKIOLOAJAT: JOKA PÄIVÄ
Palmuhuone ja muut kasvihuoneet: 11.00 – 16.00 Näyttelyiden aikana: 11.00 – 19.00 Avomaan kokoelmat: 11.00 – 19.00

Linja-autot no 34A ja 38 lähtevät Viru keskuksen bussiterminaalista. Kloostrimetsän pysäkillä jäädään pois.

* * *

Kadrioru Tivoli
Narva mnt 65a, Tallinn
+372 601 5605

* * *

LUE LISÄÄ TÄÄLTÄ:

www.viroinfo.com

www.tallinnzoo.ee

* * *

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2008 - 21:07

lueppa allaolevasta linkistä, aika hyvä yhteenveto tarjonnasta

Lähteet:
www.mtv3.fi/matkailu/arkisto...html?14726