Minun äitienpäiväruusu keltainen rupesi tekemään punaisia ruusuja joissain on vähän keltasta seassa. Miksi tekee punaisia nyt?

Avainsanat: keltainenruusu tekee punaisia ruusuja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 17:19

Sama tapahtui minun runkoruusulleni. Keltainen muuttui punaiseksi tai päinvastoin. Ihmettelen minäkin samaa. Voi kun joku osaisi vastata.

Kysyjän kommentti

KIITOS IDA PARHAASTA VASTAUKSESTA JÄLLEEN. JOO VILÄ TEKEE PUNASIA VAIKKA SEASSA ON MYÖS KELTAISIA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 17:28

Onko ruusu vielä siinä samassa ruukussa missä sen saitte vai istutettuna uudestaan ulkopenkkiin.
Ulkopenkissä voi hyvinkin väri vaihtua sen takia, että mullan happamuus aste on erilainen.
Muuta en osaa sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:05

Olet hoitanut ruusuasi niin hellästi, että se halusi yllättää sinut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:08

matildan kanssa hyvin pitkälle samaa mieltä, tuli mieleen ihan ekaks, mutta en itse ole varma kuitenkaan ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:21

noita 'jalostettuja' puutarhakukkia kasvatetaan kaikenlaisissa kemikaliliemissä jolloin niihin saadaan 'myyntiä edistäviä' värejä, joskus lajin luonnonmukainen väri palaa kun 'värjäys' loppuu,

... käy vähän samalla tavalla kuin kävis monelle blondille jos ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:32

Epäilen, että ruususi on vartettu johonkin punaisen ruusun runkoon, ja nyt sieltä punaisesta ruususta tulee niitä kukkia. Saattaa olla ihan puutarhurin virhekin, on tullut vahinko varttamisvaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 01:43

Ruususi on niin ujo, että punastuu