Miten sukat saa pysymään ehjinä?

Menin 4 tunnin kävelylle ja kun tulin kotiin oli sukkaan ilmestynyt reikä isovarpaan kohdalle. Kynsi ei ollut pitkä eikä terävä. Mikä avuksi ettei sukat kulu puhki jos 1) haluan edelleen pitää sukkia jaloissani ja 2) haluan edelleen tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Kiitos paljon vinkeistä. Olen pakkolomalla ja ei ole varaa ostaa uusia sukkia joka toinen päivä.
PS! Älä ota tätä niin vakavasti koska en itsekkään ota, mut olisi silti kiva kuulla eri ratkaisuja tähän jonninjoutavaan kysymykseen...

Avainsanat: sukka sukat reikä kävelylenkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 13:26

Osta laadukkaampia sukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 13:42

Lanka ja neula käteen,opettele sukanpaikkaustekniikka eli korinpohja"punosta".Yls mun tuttu pelaa ahkerasti tennistä(miespuolinen) ja nauttii kursia sukkien reikiä ehjäksi kauniiksi ristikoksi.Ne sukat ainakin aika kalliita eli ikää tulee roimasti lisää(sukille).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:42

Sukkkia on monenlaisia, laadultaan hyviä, huonoja, kestäviä ja kertakäyttöisiä.
Ei muutakuin neula käteen ja parsimaan.

( köyhän ei kannata huonoa ja halpaa ostaa, tarkoitan itseäni,
mutta toin tuliaisiksi tusinan ns. miesten peltisukkia Etelä-Koreasta, ihan kokeilumielessä, varmaan ei ikinä mene mistään kohtaa puhki ja ei maksanut kuin 2 €/tusina katukaupassa )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:45

Ei sellaisia ole vielä löytynyt meidän perheeseen että olis rikki meneet. kyllä ne aina puhki kuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:57

Niin, ihan halpoja sukkia ei kannata ostaa ja jos menee rikki, niin juuri Paten antama korjausmalli on minullakin käytössä, tosin korjaan vain villasukkani.

Sukat kannattaa ostaa napakasti istuvina eli jos ne muutenkin pyörivät jalassa, ne luultavasti menevät myös helpommin rikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:18

Olet ostanut kertakäyttösukat.
Laadukkaat ja kalliimmat sukat varmasti kestävät pitkät kävelylenkkisi.

Vanhankansan viisus pitää paikkansa : Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Enkä tällä nyt tarkoita, että sinä olisit köyhä !
Etkä sitä olekaan kun voit ostella kertakäyttösukkia. Roskiin entiset ja uusia ostamaan =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 14:38

Kunnon vähän hintavampia sukkia ostat niin kestää paljoon paremmin, maksaa itsensä takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 14:59

Ukkovarpaan kohdalta menevät useimmiten rikki minullakin. Ei kai sille mitään voi. Jos sun kengässä on joku sellainen kohta, joka rikkoo ne. Tutkipas kengät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:07

kun ei käytä, ei mene rikki:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:08

ei kai siihen mitään keinoja ole, ja eikö 4 tunnin lenkki oo vähän liian pitkä? oon kuullut että joku 1.5 tuntia maksimissaan ois hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:24

Kiinnittäisin kyllä tässä huomion kenkien kokoon, ovatko ne tarpeeksi tilavat pitkille kävelylenkeille tai muuten, tässä alla olevassa linkissä on ohjeistusta kenkien koolle/valinnalle, josko testaat ja kerrot meitillekin oliko syy kengissä vaiko sukis:)

Lähteet:
www.kolumbus.fi/tsaarela/kengat.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:06

Jos on hyvät kengät, sukatkin pysyy ehjinä. :) Ainakin omasta kokemuksestani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:08

Puuvillaiset sukat kuluvat helposti sellaisesta kohdasta, missä ne joutuvat venymään kireälle. Käytä sopivankokoisia sukkia, vältä täysin puuvillaisia lenkkeillessäsi. Lycra-lisäys sukissa lisää istuvuutta. Jos lenkkarisi ovat karkeat sisäpuolelta, ne rikkovat helpommin sukkasi.
Voit myös paikata sukkiasi ohuella langalla. Pujottele lankaa ensin renkaaksi reiän ympärille, kiristä rengas ja siisti muutamalla ompeleella. Kannattaa, sillä sukat ovat melko kalliita.
Itse olen ratkaissut sukkaongelman ostamalla muutaman säkillisen parittomia sukkia, ja yhdistelen niitä arkikäytössä. Ei haittaa, vaikka tulisikin reikä, sillä ovat melkein ilmaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 02:20

Jätä sukat uunin päälle koriste-esineeksi äläkä käytä niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 21:38

Jep.
Kymmenen paria vitosella niin niistä jokainen kestää varmaan sen yhden lenkin...
Yksi pari vitosella kestää varmaan 20 lenkkiä.
Panosta laatuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 03:52

Vaihda useammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 16:35

minä olen kyllä käyttänyt niitä 'nippusukkia' lenkkareissa jo pitkään, väittäisin että vähintään puoli miljoonaa askelta kestävät. Lenkkareiden pitää olla sopivat ja kunnossa.