Onko sinulla valokuvat kansiossa vai tietokoneen 'kansioissa'. Teetkö paperikopioita kuvistasi ?

Avainsanat: valokuvat paperikopiot kuvien tallennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 10:29

Suunnittelen ja teetän säännöllisesti kuvakirjoja ottamistani kuvista. Kovakantinen 96-sivuinen kirja, kun sen hyvin suunnittelee, on hieno opus kirjahyllyyn ja on myös uniikki lahja.
Kuvia alkaa olla koneella kymmeniätuhansia. Jouduin asentamaan pöytäkoneeseen toisen kovalevyn, koska tila uhkasi loppua. Lisäksi olen varmuuskopionut kaikki kuvat ulkoisille levyille.

Kysyjän kommentti

Tuo kirja on hyvä idea. Ovat valmiiksi "kansiossa"

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 11:56

Kaikki kuvat on koneella, ulkoisella kovalevyllä ja dvd levyillä tallessa. Paperille ei tule enää teetettyä kuin muutamia kuvia silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:00

kuvat koneella,tulostetaan tarvittaessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:07

albummissa ajoilta papu, eli ennen tietokone aikaa ja kenkälaatikossa, mutta kyllä niitä vieläkin tulee kuviksi teetettyä, se on nykyisin niin edulistakn , kun noita tarjouksia seuraa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:08

Kuvia on kertynyt liki 60-vuoden ajalta montakymmentä mappia ja suurimmasta osasta on filmitkin arkistoitu. Pari vuotta sitten hankin sellaisen scannerin jolla onnistuu diojen, filmien ja kuvien taltiointi. Kohta alkaa kaikki olla digitaalisessa muodossa ja ulkoisella memorilla. Saa vaikka kone tiltata niin on toiveita että historiani pysyy digikuvina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 12:10

Koneella kaikki ne, joita minulle on lähetetty. Muut kuvat albumeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:25

Moninkertaisessa tallessa tärkeimmät kuvat.
Joistakin teen 30x40 suurennoksia,
valokuvanäyttelyä varten tai lahjaksi tai omalle seinälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:26

Kuvat on koneella ja joitain parhaita kuvia tulee valokuvapaperille tulostettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:36

ikävä kyllä.. vain tietokoneella nykyään. Ja jos jotakin tapahtuu koneelle.. iik

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:48

Totta hemmetissä kaikki kuvat on paperiversioina. Mua ottaa päähän kun menen kaverille ja he ovat käyneet jossai reissussa, niin ne rahtaa läppärin olohuoneeseen ja rupee näyttään matkakuvia. Niin tunteetonta touhua. Haluan edelleen pidellä kuvia kädessäni/albumissa siistissä järjestyksessä. Juuri tilasin kuvia paperiversioksi, hinta 18euroo. Kuvia oli 199 kpl. Miksi en siis teettäisi??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:58

Molemmissa liikaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 13:01

Molemmissa minäkin niitä säilytän. Vanhimpia voi koneelta kohta poistaa. Tosin käyn usein katselemassa koneella kuviani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:26

Kummassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 14:31

Teen myös paperikopiot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:34

vanhoja kuvia kansioissa, uusimmat tietokoneella. ja en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 18:23

Kovalevyillä ovat.
Parhaiden paperille teettäminen on ikuisuusprojekti, jonka toteutumiseen en edes itse jaksa uskoa.
Olen toki teettänyt paperikuvia, mutta että kävisin kaiiki läpi, niin siinä olisiki puuhaa. Satoja gigatavuja niitä olisi selattavaksi.
Muut eivät niistä taida olla pahemmin kiinnostuneita ja itse katselen mieluummin koneelta. Pidän siitä, että saan zoomata yksityiskohtia, joita en ole ennen huomannut, enkä olisi paperikuvista ikinä nähnytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 18:53

muutama sata kansioissa, erilaisissa sähköisissä taltioissa noin 80 000 enemmän tai vähemmän hyvässä järjestyksessä

(läppärin haku *.jpg tuotti tuloksen 51 278)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 00:16

Nykyään kaikki menee koneelle. Joistain upeista otoksista teetän suurennoksia ja teen tauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 05:56

Kaikki kuvat koneella, läppärissäni. Ja paperikuvia en enään teetä.