Kotiinsa on moni kuollut. Voiko kotilo tappaa aikuisen ihmisen?

Lisätty: 08.06.2009 - 12:40

Hurjattalle tiedoksi.
Mikkosten kohu syntyi alunperin siitä, kun Timon vaimo Gyöngyi Mikkonen repäisi Ylen Huomenta Päivää -ohjelmassa väittäen kaikkia päiväkoteja natsien aivonpesulaitoksiksi ja tuomitsi töissä käyvät äidit rankoin sanakääntein. Kotilo, kotilon koti on kotilon koti. On kotilo, tiivistää Gyöngyi Mikkonen mielipiteensä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 16:44

www.peda.net/verkkolehti/jkl...p;a_id=347

En menisi uimaan noiden keskelle!

Kysyjän kommentti

Cone shells:in myrkyllä ihminen kuolee jopa 5 tunnissa. Lauantain nelosen aamuluontodokumentissa kaveri esitteli tämän kotilon. Ei kyllä koskenut siihen ollenkaan. Se toinen kotiolo selostettiin ja hurjattan viestissä. Ei päätä häntää tämän toisen kaverin lausunnon kanssa siis.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 13:11

Jos kotilo on syönyt myrkyllistä kasvia, eikä myrkky ole ehtinyt haihtua kotilosta ja siitä myrkyllisestä kotilosta valmistetaan ruokaa, voi kotilo tappaa aikuisenkin ihmisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 13:11

Kai maailmassa kaikki on mahdollista. Jos tämä kummajainen on päässyt ihmisen sisään jotenkin ja kotiloituu johonkin tärkeään elimeen tuhoten sen, niin eiköhän se mahdollista ole.
Onhan siivekäs muninut esim. ihmisen päässä olevaan haavaan ja siitä sitten toukat ruvenneet päänahan alla kasvamaan. Harvinaista, mutta totta , mutta eikä missään nimessä yleistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:26

en usko että se puremalla tappais, mutta voi kait tappaakin en tiedä yhtään sellaista tapausta , että joku ois kotilon puremaan kuollut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 14:30

Näin se sitten kai on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 15:16

joo voi, tappajakotilot varsinkin ...... ainakin sarjakuvissa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 16:09

Vaikka kuinka mietin ja yritän ymmärtää, niin en keksi yhteyttä noiden kahden lauseen välille. Kotiinsa on moni kuollut, se on totta, mutta että voiko kuoleman aiheuttaa myrkkykotilo, sehän voi olla mahdollista. Kotilothan syövät ihan kaikkea mitä kalustollaan irti saavat, siis kaikkea pilaantunutta ja likaistakin. Tällaisen kotilon karkaaminen akvaariosta saattaa aiheuttaa kuoleman, jos se on tarpeeksi myrkyllinen, ja pääsee ihmisen iholle levittämään myrkkyjään. Eli vastaus on : kotilo voi tappaa ihmisen.
Toinen selitys voisi olla se, että Japanissa olisi ristitty makuutuubit kotiloiksi. Niissä voi sitten pahimmassa tapauksessa kuolla kuumuuteen ja hapenpuutteeseen.
Mistähän tässä nyt oli kysymys ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.06.2009 - 17:54

Kyllä uskoisin että voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:24

niin että mitä miten kotilo pystyy tappamaan jonkun ihmisen. eikö se ole etana ja syö kasviksia tuolla ulkona. ei ihminen ole mikään vihannes saati sit kasvis. en kyllä ole ikinä kuullut että voi tappaa aikuisen ihmisen ja miksi muka? joo kyllä kotiin voi moni kuolla se on kyllä totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 23:22

No ainakin kotiolo tappaa varmasti.