Nyt loppui huumorintaju!

Katsastuksen kiskurihintojen voitot menevät Espanjaan! www.kauppalehti.fi/5/i/talou...9/06/22927
Ennen nuo panivat maksamaan ostattamalla osia ja korjauttamalla täysin mielivaltaisesti, joten ei siitä koskaan ole halvalla päässyt.rnNykyään tuomari katsoo pedofiiliäkin lempeämmin, kuin insinööri ennenvanhaan autoaan katsastukseen tuojaa.rnJoskus uskalsin tervehtiä, mutta siitä tuli yleensä hylkäys "palkinnoksi", koska se tulkittiin jonkinlaiseksi kieroiluksi.rnPakko myöntää, että kyllä sitä kieroiltiinkin.rn"Rikkinäinen" osa saatettiin ottaa irti ja puhdistaa tai maalata ja panna takaisin.rnVielä jos sai uusintatarkastuksen toiselle miehelle, niin siltä kohdalta läpimeno oli varmempaa.rnKatsastusstarinoista saisi varmaan Iijoki-sarjaakin suuremman eepoksen.rnYksi juttu meni näin; Nivel todettiin väljäksi ja määrättiin vaihdettavaksi. Se vaihdettiin uuteen tarvikeosaan ja inssi kauhistui, koska tarvike oli mukamas jo uutena niin huono, että vanha osa olisi ollut parempi ja niinpä hän sanoi, että vaihda vanha osa takaisin jatule hakemaan leima. Niin myös tehtiin.rnTämä on inhimillisin vanhanajan katsastustarina, mitä minä tiedän.rnOnko sinulla kerrottavaa wanhanajan katsastuksista?

Lisätty: 05.06.2009 - 23:10

Mitä ihmettä nuo "rn":t tuolla tekstini välissä tekevät? Mistä ne ovat tulleet? Yhden poistin, koska se teki linkistä toimimattoman. Ovat välilyönnin paikalla ison kirjaimen edessä. Ihme juttu. Enää niitä ei näköjään tule.

Avainsanat: katsastus ennenvanhaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.06.2009 - 22:40

Siihen aikaan ei ollut näitä dynamometrejä (?) joilla jarruja tarkastettiin. Tiesin Corollassa olevan hieman heikot jarrut. Eipä mitään - poju mukaan katsastukseen. Kun olisi pitänyt niitä jarruja testata, vilkaisi katsastusmies takapenkille ja tuumasi että olkoon, ettei tuota pientä miestä satu äkkijarrutuksessa. Heh ja leima tuli. N. 32 v. sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2009 - 22:55

Jonkunhan voitot on saatava,sanoi katainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 22:58

Täällä kannattaa katsastaa auto!
www.iltalehti.fi/autot/20090...8_au.shtml

Määräaikaiskatsastusten hintahaitari on lähes 70 euroa.

- Katsastusasema on kuin parturi, se myy palveluja, Q-Katsastusta luotsaava yrittäjä Mikko Kovalainen katsoo.

- Jos mekin laskuttaisimme 85 euroa, katteet olisivat kohdallaan, mutta kovan paikallisen kilpailun takia se on mahdotonta, Kovalainen jatkaa.

85 euron sijasta kolmevuotiaan bensiinikäyttöisen henkilöauton määräaikaiskatsastus tarvittavilla pakokaasu- ja OBD-mittauksilla maksaa Joensuun Q-Katsastuksessa vain 34 euroa.

Se on Iltalehden selvityksen mukaan mukaan Suomen halvin katsastushinta.

- Asiakkaat ovat tyytyväisiä. Eikä laatu kärsi, Kovalainen vakuuttaa.

Lopullisesti katsastuksen hinnat karkasivat käsistä vuoden 2003 jälkeen. Siihen saakka käytännössä kaikki maan katsastusasemat omisti Suomen Autokatsastus Oy, jonka osakkeista 100 % omisti valtio. Silloinen liikenneministeri Kimmo Sasi, yhdessä valtionvarainministeriön virkamiesten kanssa tekivät päätöksen myydä valtion katsastusasemat yksityisille. Ei siis kannattanut ja Suomen katajaista kansaa sahattiin silmään taas oikein kunnolla.

Lisätty: 05.06.2009 - 23:00

.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:12

Nytkö vasta loppui? Kyllähän tämä kilpailu on huomattu pitkään kohta 20 vuotta. Sen tarkoitus on maksimoida yrittäjien voitot. Ei siinä asiakasta ajatella muuten kuin että miten sitä "kusetetaan miellyttävästi".
Näkyy tuo K1 Katsastajat tulouttaneen Espanjaan 5,2 milj nettotuloksen.
Tämä A-Katsastus tekee kovaa tulosta myös. Vuoden 2007 voitto oli vajaat 21 miljoonaa 70,6 miljoonan liikevaihdolla. Liekö kotimaisempi.
Kielsin tietojeni luovutuksen Ajoneuvohallintokeskukselta, ilmoittivat ettei sitten tule katsastus kutsujakaan. (A-Katsastus) Ilmoitin heille että jos en itse muista käyttää autoani katsastuksessa niin kyllä virkavalta huomauttaa. Vanhoilla autoilla kun ajaa niin monta kertaa polliisi on ajellu perässä ja apumies näkyy näpläävän tietokonettaan siihenmaliin että tarkastavat tiedot. Kohta niiden mielenkiinto loppuu ja alkavat etsiä uutta uhria. Minulla ei ole negatiivista sanottavaa heidän työstään, sillä liikenneturvallisuutta he palvelevat. Aina ovat asiasta huomauttaneet, eikä pärstästä.

Lisätty: 05.06.2009 - 23:21

Täältä ei kannata käydä Joensuussa katsastuksessa:
MISTÄ = Hanko
MIHIN = Joensuu
NOPEUS = 80

Välimatka on 546 km
Nopeus on 80 km/h
Ajoaika on 6 h 49 min

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:14

Kannattaa siis pistää pisnes pystyyn !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:18

Järjetön tilanne, Sasi saisi sassiin panna asiat johonkin järkevään malliin, nyt kaikki ulkomaiset bisnesmiehet panee katsastusasemia pystyyn joka niemennotkoon ja vetää miljoonia.
Vaikkapa katsastusoikeudet autokorjaamoille, niiden luulisi ymmärtävän autosta käytännön asiat paremmin kuin nuo "insinöörit" (ingetgjör=ei tee itse mitään). Erittäin typeriä kokemuksia vähän vanhemmilla autoilla.
Kannattaisi välttää A ja K asemia, jos vaihtoehtoja löytyy.
A-asemilla on edelleen ne samat v-mäiset "virkamiehet" edelleen.

Lisätty: 06.06.2009 - 21:58

Katsastusasemien hintoja Halvimmat katsastustoimipaikat - TOP 20
www.katsastushinnat.fi/halvimmat