Ei ole 60 vuoteen ollut näin kylmää ilmaa kun nyt on. mitä siihen sanotte? onko teillä ollut kylmä? minulla on kyllä ollut.

sisällä on saanut myös olla villatakki päällä ,kun palelee muuten täällä. on se niin kumma kun kesälläkin on kylmä.

Avainsanat: eli 60 vuotta sitten oli näin kylmää tähän aikaan kesästä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2009 - 20:04

Kyllä on ollut ,niin viluinen olo. Piti laittaa takkaan tulet,sitte tuli lämmin.
Toivotaan että se kesä tulee vielä.

Kysyjän kommentti

KIITOS LIISUKKA PARHAASTA VASTAUKSESTA. Joo toivotaan lisää lämmintä. öinen ukonilma viilensi taas ilmaa ulkona. mutta ei luovuta vielä toivosta eihän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 19:24

Olen pysytellyt sisällä, ja hyvin täällä tarkenee. Mutta tosiaankin on harvinaisen kylmää, vai tuntuuko se vaan sille tuon helteen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.06.2009 - 19:27

On tainnut tuo mummokuume iskeä kun hiattomassa täällä heilun. Ulkona meinasi tulla vilu kun oli niin kamalan kova tuuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:31

Sopiva keli pitkään ajeluun. Ei aurinkokaan häikäissyt.
Taidan tehdä takkaan pienen tulen, nyt kun kerran mainitsitte.
Kyllä näkee, että kissat ovat kotoisin Saharan laitamilta! =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:38

en nyt taida ihan uskoa tuohon 60-vuoden väitteeseen ..... itse kyllä tarkenen ihan hyvin

samaa mieltä kanssani näyttäisi olevan Ilmatieteen laitos :

www.fmi.fi/saa/tilastot.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:45

Todella kylmä ilma täällä Seinäjoella. Tuulee niin että hiukset lähtee päästä.
Harmi kun ei voi parvekkeella oleskella. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:51

Tänään luin että Pekka Pouta oli sanonut että 1982 on ollut lumipeite maassa kesäkuussa.. Mutta joka tapauksessa on kyllä kylmä! Tarvitsee varmaan takkaan laittaa tuli, jotta hieman lämpiää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:57

Kylmää on kyllä ollut joskus aikaisemminkin. Muistan tuon vuoden 1982. Ajoimme perheemme kanssa lomanviettoon Keiteleelle 3. kesäkuuta. Maantiellä satoi lunta poikkipäin ! Perille päästyämme jouduin ostamaan kokonaan toisenlaiset vaatteet pienille lapsillemme. Mökissä oli kylmää. Palasimme parin päivän kuluttua takaisin. Kurkuntaimet olivat paleltuneet kasvihuoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 20:11

Fleeceä niskaan ja sukkaa jalkaan,hujo lattia tässä housissa,käänsin termostaatista eilen,mutta ei ole lämpöä tullut köökin patteriin.Epämiellyttävän kylmää,tsekkasin just kasvimaan sateen ja tuulen jäljiltä,yks peruna on itänyt eli kasvaa!Taitaa vanhan kansan viisaus kesäkuun 10stä pvstä pitää paikkansa ettei ennen sitä maahan pidä laittaman mitään ettei halla tuhoa.Olispa takkatuli!

Lisätty: 05.06.2009 - 21:56

Kyllä,uutisissa vahvistettiin tuo 60v sitten olleen näin kylmää tähän aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 22:50

on ihan pirun kylmä :(( mut onneksi 1.5 viikon päästä usaaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 22:58

1982 kesäkuun alussa satoi lunta,nyt lämmintä siihen verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 00:04

Tarkenin melko hyvin kun päällä on välihousut, toppahousut, fleece, pipo, hanskat ja villasukat. Pikkasen meinasi fleecesta tuulla läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 03:45

Suomen ilmasto on tällaista aina ja tulee olemaankin. Lämpötilan vaihtelut voivat olla suuria vielä heinäkuussakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 13:17

Tosi kylmää on täytyi ihan lämmittää kamina,kun edes sisällä ei tarkene,mutta kyllä tämä helteen voittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.06.2009 - 13:19

On sitä vähän tullut paleltua tuolla ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.06.2009 - 15:09

Ei ole, kun laittaa tarpeeks vaatetta päälle. :) Ja liikkuu pihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 17:37

juu kyllä se kylmä tuli sisäänkin, joten ilmalämpöpumppukin piti päälle laittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 08:11

Outoa että on joutunut verhotumaan lähes talvivaatteisiin vaikka maa on vihreä ja kukat ja puut kukkivat. Mutta onhan tätä ollut aeimminkin.