Tutustumisen arvoisia paikkoja Forssassa?

Huomenna lähettäisiin Forssaan,mitä siellä voisi tehdä muuta kuin käydä kylpylässä?Vinkkejä?

Avainsanat: forssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 19:30

Juu ei kannata elätellä pilvilinnoja, kun sinne menee. Olen käynyt muutamia kertoja eikä maailma paljon muuksi muuttunut, mutta jospa tässä olisi:

Forssan noin 18.000 asukkaan kaupunki sijaitsee lounaisessa Sisä-suomessa maan asutuksellisen ja taloudellisen toiminnan painopisteessä, noin tunnin matkan päässä Helsingistä, Turusta ja Tampereelta.

Nähtävyyksiä:
Tekstiili museo
Forssan museo
Ronttismäen tehtaalaismuseo
Forssan luonnonhistoriallinen museo
Kehräämön näyttelytila Vinkkeli
Forssan Elävienkuvien Teatteri
Museotila Hevossilta
Forssan kirkko
Koijärven kirkko
Viihdeuimala Vesihelmi
Koijärven lintujärvi
Pilvenmäen Ravirata

Lähteet:
www.forssa.fi

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 15:29

Kesäaikana on Forssan matkailun infopiste torilla kahvilan yhteydessä.

museot:
www.forssa.fi/?pageid=PY4H2a...JS7ZXL7lYF
muita nähtävyyksiä:
www.fskk.fi/index.php?section=31

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2009 - 15:30

En ole koskaan siellä käynyt kuin pikaseltaan joten en osaa neuvoa mitään. Mutta jos tuosta linkistä jotain löytäisit.

Lähteet:
www.infoa.fi/etelasuomi/show...p?county=7

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 15:38

Mikä kiinnostaa:
www.infoa.fi/etelasuomi/sigh...p?county=7

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 15:43

jos hevoset kiinnostaa,raviradan yhteydessä on tallialue siellä voi vierailla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 16:09

Myös Forssan naapurissa löytyy mielenkiintoista katsottavaa. Mainio kohde on Jokioisten Museorautatie naapurikunnan puolella.

Ohessa tietoa kohteesta.

www.jokioistenmuseorautatie.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 16:35

Olen kerran käynyt Forssassa. Aikaa oli muutama tunti, ja meinasin ikävystyä pystyyn, kun ei ollut mitään paikkoja mihin mennä, eikä mikään auki, kun oli sunnuntai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:10

Kyllä ssiellä kesä menee, olin yhden kesän töissä opiskeluaikana.