Onko yleistä että tax free:stä tilatut tuotteet eivät ole tulleet silloin kuin olisi pitänyt?

Meillä kävi näin. Eli olimme tilanneet etukäteen syötävää, aurinkorasvoja jne. ja kun astuimme lentokoneeseen mitkään tuotteista eivät olleet tulleet, vaan jouduimme sitten ostamaan aurinkorasvat ja muut tarpeelliset kohteesta. Nyt kun ollaan taas lähdössä matkalle niin mietittiin kuinka yleistä se on? Vai sattuuko näitä niin vähän ettei tarvitse varautua siihen etteivät tavarat tule?

Lisätty: 01.06.2009 - 15:22

Tapahtuneesta on kyllä kolme neljä vuotta aikaa.. Kaikki tilaamamme tavarat (meno- ja paluumatkan tuotteet) saimme sitten kun lähdimme takaisin Suomeen päin.

Syyrä puuttumiseen en muista

Lisätty: 01.06.2009 - 18:53

Siinä tilauksen yhteydessä pystyi valitsemaan mitkä tavarat haluaa menolennolle ja mitkä paluulennolle :)

Avainsanat: tax free matkailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 15:09

Se on aika merkillistä jos mikään tilaamistanne palveluista ja tuotteista ei ole mennyt perille. Kaikkia etukäteen tilattuja tuotteita ei aina pystytä välttämättä toimittamaan. Tuo tuntuu oudolta että mitään tilaamianne tuotteita ei ole ollut saatavilla. Riippuu tietysti varmaan lentoyhtiöstäkin. Tiedustelitteko mikä oli syynä tähän toimitusvaikeuteen?

Omalle kohdalleni on joskus käynyt niin että joku yksi tuote on päässyt lopahtamaan mutta ei sentään koskaan kaikki tilaamani tuotteet.
Vai olisiko siinä tilauksessa käynyt sitten joku "moka"

Olemme lähdössä myös ensi lauanaina reissuun, tällä kertaa en ole tilannut etukäteen mitään, katsotaan mitä koneen valikoimista löytyy.

Useimmiten teemme ostoksemme jo kentällä.

Onnea seuraavaan koitokseen!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 14:55

en uskois et on kovin yleistä, mutta jos epäilet että eivät tule, niin ota suomesta mukaan, joten ei tule sitten pettymyksiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 14:57

Finnairilla sattuu "erheitä". Menolennolla sain ihan oikein tilaamani tuotteet, mutta paluulennolla minulle yritettiin tarjota jonkun toisen henkilön tilausta.Kysyttiin oletteko vaihtaneet istuinpaikkaa enkä ollut... toivottavasti senniminen henkilö löytyi jostain muualta ja sai tilaamansa.
Usein kuulee että valitetaan, menomatkalla samalla lennolla joku ei saanut pakettiaan.
Tämä sattui Portugalin lennolla ja oli tilauslento.
Aurinkotuotteet on parasta ostaa lentokentältä, ovat usein edullisempiakin. Harvoin koneesta mitään tilaan, ostan aina lentokentän myymälöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 15:12

Harvoin tilaan, mutta senkerran kun sen olen tehnyt, on Finnairin lennolla kaikki pelannut hyvin, eli tuotteet ovat paikallani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:34

Kyllä mitä olen tilannut,on aina ollut paikalla koneessa.
Kyllähän niisäkin voi erehdyksiä käydä,niinkuin joka asiassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:51

Meillä on kyllä tullut sitä mitä on tilattukin. Vain yhden kerran oli kolmen litran laatikkoviini jouduttu vaihtamaan toiseen merkkiin ja ennen rahastusta lentoemäntä kysyi, suostummeko vaihtoon vai jätetäänkö viini pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 16:02

Kertaakaan en ole tilannut mitään.
Ärsyttää tuollaiset lehdet matkatoimistoilta jo menomatkaa varten mukamas.
Koneessa voi täyttää kotimatkaa varten listan jos tuntee tarvetta. Empä muista olisinko tuntenut tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 17:27

En yleensä tilaile etukäteen, silloin kun olen tilannut niin kyllä on tuotteet saapuneet ihan ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 18:07

eipä ole paljoa tullut tilailtua, mutta sen harvan kerran kyllä on tullut ihan tilauksen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 18:45

Olen ymmärtänyt, että Finnairilta voi tilata tax-free ostoksia ennen matkaa tai menomatkan aikana, mutta kummassakin tapauksessa tavarat saa vasta PALUUMATKALLA eli ne odottavat istuimella. Saman käsityksen saa Finnairin nettisivuilta. Saatan tietysti olla väärässäkin, mutta en itse noita tilausjuttuja käytä, vaan ostelen ex-tempore.

Lähteet:
www.finnair.fi/finnaircom/wp...82X0tfNDNL

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:31

en tiedä kun en osta mitään koskaan.