Kenen nimelle koira jos itse olen vielä 17 ?

Olemme avomieheni kanssa hankkimassa koiraa, ja nyt sopiva löytyikin, kasvattaja kysyy nyt että kenen nimelle koira laitetaan, eli kuka on nimellinen omistaja. Kysynkin nyt siis, että onko minulla mahdollisuus laittaa koira omiin nimiini, vaikka en olekaan vielä täyttänyt 18? Kihlattuni on täysi-ikäinen, mutta ei ole saanut vielä suomen kansalaisuutta. Koira on tuontikoira.

Lisätty: 27.05.2009 - 22:12

Kiitos kaikille vastauksista ! :) Huolta pidetään varmasti ja koira saa paljon rakkautta!

Avainsanat: nimi koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 21:43

kyllä sinä voit koiran nomellesi ottaa eikai siinä muuta ole, kuin että pidät siitä hyvää huolta, annat sille rakkautta , ruokaa joumaa ja ulkoilua riitävästi,etkä pidä sitä pitkään aikaan yksin....joten paljon se tarvii huolenpitoa ja rakkautta....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 21:51

Hyvänen aika, eihän sitä kukaan kiellä. Voit toki sinä koiran omistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 21:55

eihän tuo nyt mitenkään kuulu K18 sarjaan.
Pitäkää uudesta perheenjäsenestä hyvää huolta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 22:16

Tuossa tapauksessa otat omalle nimellesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 08:59

..tuota...jos olet ns. ottanut/saanut itsellesi avomiehen "omiin nimiisi", niin kyllä voit varmasti koirankin ottaa "omiin nimiisi", ainakin ikäsi puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.05.2009 - 09:27

Ei koiran ottamiselle ole täysi-ikäisyys rajaa. Ota vaan omalle nimellesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:52

Voi ottaa sen omalle nimellesi.