Tiesittekö että Helsinki-Vantaan lentokenttä on 1.8 alkaen nimeltään Helsinki Airport? Sopii minulle.

Kuulin asiasta eilen Portugalissa.

Lisätty: 26.05.2009 - 10:06

Hyvä että Vantaa putosi nimestä pois lopullisesti.

Lisätty: 26.05.2009 - 10:44

Tottakait Suoemn ulkopuolella on käytetty sanaa Helsinki Airport. On kyllä joissain yhteyksssä ollut koko nimi Helsinki-Vantaa Airport ja olen saanut kysmyksen : missä tuo tupo kenttä on, eikö se olekaan Helsingissä eli ulkomaalaisia se on erehdyttänyt. Ja vantaalaiset tietysti ovat tykänneet pitkästä nimestä...

Lisätty: 26.05.2009 - 14:21

Ylitarkka-niuholle tiedoksi ja selvennykseksi: vuosi on 2009..... ja sinähän sen varmaan jo tiesitkin. Myös muita järjestelyjä/muutoksia maan päälentokentällä/asemalla tapahtuu elokuun alussa ja niillä on merkitystä niille jotka matkustavat usein eli siis enemmän kuin vain sen pari kertaa "turistirysälennolla". AM:n opas asiasta luki saamistaan "pääkonttoritiedotteista" eli ei ollut huhu sinänsä. (AM = Aurinkomatkat jos et satu tietämään!)
Meille helsinkiläisille asialla on toki merkitystä, emme halua Vantaalle, ei edes sen lentokentälle!!

Lisätty: 27.05.2009 - 10:03

Ylitarkalle tiedoksi: AM:n kohdepäällikkö luki tiedon faksilla saamastaan lehtileiketiedotteesta, joten asiasta on turha syyttää minua tai sitä mieshenkilöä. Jos tieto on väärä, voi syyttää korkeintaan ko. lehteä (taitaa olla Turun Sanomat jonka uutisia usein on uutistiedotteissa). Joten en myönnä mitään koska juttu ei ole keksintöni.
Voit ylitarkka valittaa seuraavaksi EY:n tuomioistuimeen jos tuntuu että asia kovasti painaa mieltäsi.

Avainsanat: nimemuutos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 15:50

joo hyvä juttu niin nimi ei oo niin pitkä sitten

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.05.2009 - 15:31

Eikös se sitten ole hieman kansainvälisempi nimi. Airporttejahan ne pääasiassa muuallakin on.
Nimi kuin nimi. Kaukana on entinen Seutula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:32

Sama mulle,kunhan kone lähtee,jos olen kyydissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:34

Nimet muuttuu mutta ihminen hän pysyy entisellään, vai miten meni se laulu Uskudaara, Konstantinopoli, Istanbul jne.

Seutula mikä, Seutula olin sitäkin rakentamassa mutta jouduin käymään joka yö kotona kun ei ollut kortteeria siellä.

Lisätty: 25.05.2009 - 15:47

Voi, voi näin monen suomalaisen heinäsirkan lähtevän ja raihnaisena tulevan eikä pahemmin tehnyt mieli mukaan. Tykkäsin enemmän sellaisesta mustikan korkuisesta lennosta. Silloin sai nähdä enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 15:57

Eipä tuolla ole mitään merkitystä mikä se nimi on. Pääasia että lentokenttä toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:40

Tiesin-poikani on joskus työskennellyt sielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 16:45

Hyvä homma!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:54

hyvä ollaan sitten mekin ns.kansainvälisempiä juups...ja ei se nimi miestä pahenna tai kenttää tässä tapauksessa vaan pääasia on, jotta liikenne kulkee sutjakkaasti, eikös...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:56

Hienoa! Lopultakin järkevä päätös.
Ei kai kukaan voi tosissaan väittää, että jonkun sivistysvaltion päälentokentän nimi on:

Helsinki-Vantaa Helsingfors-Vanda Airport

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:15

Selkeämpi ulkomaalaisillekkin, eivät varmaan osanneet ääntää tämänhetkistä nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:54

jo sitä on keretty odottamaankin, hyvä niin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 18:31

Mahtaa nyt Vantaa olla pahoillaan, kun kukaan ei nyt tiedä, että se on juuri Vantaa, jossa se lentokenttä on. Vantaan visio on "Logistiikan keskus". Onhan se sitä, mutta ei olisi ilman Helsinkiä. Nythän sitten Vantaankin voisi liittää Helsinkiin, niin ei tulisi sitäkään sekaannusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 19:38

En tiennyt mutta hyvä näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 20:05

Nykyinen virallinen nimi on muuten Helsinki-Vantaan Lentoasema(olen ollut töissä siellä)ja Seutulassa (kylässä) on työsiirtola edelleen nykyäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:44

Eikös tuo ole maailmalla kauan tunnettu Helsingin lentokenttänä, jonka lyhenne on HEL.
Kuntaliitosta kehiin, että saisivat sielläkin maistaa miltä se tuntuu ja onko paljon apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:58

Jo oli aikakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 01:00

Taitaa kuitenkin pysyä paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:02

Näin ne huhut syntyy...kuulin Portugalissa ...

tosiasiahan on että Helsinki-Vantaa lentoasemasta on kansainvälisessä viestinnässä käytetty jo useamman vuoden ajan lyhennettyä muotoa Helsinki Airport, eli siinä mielessä ei 1.8.20?? tapahdu mitään muutosta.

Sen sijaan po. lentokentän virallisen nimen muutamiseksi ei ole edes olemassa mitään vakavasti otettavia suunnitelmia, saati sitten aikatauluja.

Koska en nyt voi omia lähteitäni tässä sen paremmin esitellä, laitan puheitteni vakuudeksi lentoaseman tiedotusyksikön vastauksen tähän kysymykseen (siinä on myös linkki sivulle jossa kerrotaan lähivuosien muutoksista Helsinki-Vantaa lentoasemalla)

___

Hei!

Kiitos yhteydenotosta. Finavialla ei ainakaan toistaiseksi ole suunnitelmia muuttaa Helsinki-Vantaan nimeä.

Helsinki-Vantaan lentoasemasta käytetään englanniksi lyhyempää nimeä Helsinki Airport.

Ystävällisin terveisin

FINAVIA
Helsinki-Vantaan lentoasema
Viestintä
www.helsinki-vantaa.fi

Tänä vuonna on tulossa paljon muutoksia. Seuraa verkkosivujamme: www.helsinki-vantaa.fi/muuto...vuosi-2009

_______

ps. Gristalli, mitäs se poikasi oikein sinulle kertoo?

Lisätty: 26.05.2009 - 19:44

en tiedä nyt kumpi on kysyjälle vaikeampaa, kirjoitetun tekstin ymmärtäminen vai oman lapsuksen myöntäminen. Vastauksessani olevan linkin lukemalla olisi huomannut että elokuussa 2009 Helsinki-Vantaa lentoasemalla tapahtuu seuraavat muutokset:

Uudistustöitä vuosina 2009 - 2014

* Elokuu 2009: Kaukolentojen matkustajille avataan lisää avaraa tilaa ja uusia palveluita
* Elokuu 2009: Jako kotimaan- ja ulkomaanlentojen välillä poistuu
* Elokuu 2009: Lähtöaulan 3 saneeraus alkaa

Nimien käytössä ei tapahdu mitään muutosta nykyiseen käytäntöön. (Lentoasemaan hallinnoivan Finavian ilmoitus ja käsitys asiasta, tuskimpa Aurinkomatkat voi muusta päättää kuin omasta nimittelypolitiikastaan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 02:20

Näin kertomus muuttaa matkalla muotoaan, mikä on sinänsä useaan otteeseen eri tilanteissa todettu, niin työpaikoilla, arkielämässä ja koulustustilanteissa testattua tietoa.
Hyvä ylitarkka! Tarkkaa työtä!