Kuka oli Tullius Intrigius ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 10:56

asterixissa riidankylväjä....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 10:44

Asterixin hahmoja (roomalainen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 10:44

Mahaisko hän löytyä tällä hakemistolla?

Lähteet:
www.info.uta.fi/kurssit/a9/a...kehys.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:16

Tullius viittaa tullimieheen ja intrigius kieroilijaan, joten ehdotan, että nykyajan publikaani, tullimies, joka vaatii tuontiveroa kaikista kivoista jutuista, joita voisi ulkomailta tuoda "tuliaisina" tänne Suomeen, ninnkuin nyt esim. ihan pienen, punaisen auton tai jotain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 12:02

Asterix-tietokannan hakutulos haulla (Tullius Intrigius) : 1/1

Nimeke:
Asterix ja riidankylväjä

Päätekijät:
teksti: Goscinny, René ; piirrokset: Uderzo, Albert

Muut tekijät:
suomennos: Kapari, Jorma

Aineistotyyppi:
Albumi

Julkaisutiedot:
Helsinki : Sanoma, 1971. - 48 s. : kuv.

Alkuteos:
La zizanie ; 1970

Sarja:
Asterix seikkailee ; 11

Huomautukset:
Uusin painos 3. p. 1992. Ilmestynyt myös Parhaat sarjat -sarjassa ; 62.

Asiasanat:
juonittelu ; riiteleminen ; taikajuoma ; taistelut ; Aforismus ; Akvavitix ; Aladobix ; Asterix ; Brutus, roomalainen senaattori ; Metodologius ; Obelix ; Pompeius ; Smirgeline ; Supergenius ; Tullius Intrigius ; Akverium

Tiivistelmä:

Caesar on saanut tarpeekseen siitä, ettei pysty voittamaan tiettyä gallialaiskylää. Hän lähettää Tullius Intrigiuksen, miehen, joka on kuuluisa taidostaan aiheuttaa ihmisten välille epäsopua, soluttautumaan kyläläisten keskuuteen. Juoni näyttää onnistuvan, kun kyläläiset kääntyvät toisiaan vastaan. Samalla riidankylväjä kuitenkin aiheuttaa sekasortoa myös viereisessä roomalaisleirissä

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 12:43

Rauhantekijät parhaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 13:06

Riidankylväjä Asterixissä.