Tyttöni ilmoitti minulle tänään viestillä että on mennyt maistraatissa naimisiin. mitä ajattelette tästä?

Hän ei kuulu kirkkoon eikä myöskään hänen miehensä.

Avainsanat: naimisiin maistraatissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 21:43

Minulle ilmoitettiin viikko sen jälkeen kun poikani meni naimisiin maistraatissa, heillä oli 2 todistajaa vain siellä , eikä mitään juhlia.Minä ajattelin että aikuiset lapset saavat tehdä oman mielensä mukaisen elämän.

Kysyjän kommentti

KIITOS SINULLE KAVERI TÄSTÄ VASTAUKSESTA. IHAN TOTTA PUHUT KYLLÄ SE ON AIKUISTEN LASTEN OMA ASIA MITEN NAIMISIIN MENEVÄT. IHAN HYVÄT VÄLIT MEILLÄ ON SILTI EI SE KYLLÄ SIITÄ JOHDU.ETTÄ HE EIVÄT YKSINKERTAISESTI HALUA VIETTÄÄ MITÄÄN SUKU HÄITÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 21:42

onneksi olkoon vaan

ei se maistraatissa naiminen mikään kumma juttu ole, niin minäkin aikoinaan
(anoppi kyllä epäili että onkohan se nyt laillista kun raastuvassa vihittiin)

tekstari?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:45

Se on sitä nykyaikaa, niin että: Onnea vaan! Maistraatissa asiat vahvistetaan, jos ei kuulu kirkkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:46

Hienoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:46

Lähinnä sitä että välinne eivät ole kovin läheiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2009 - 21:48

Onnea uutukaiselle anopille. 'En uskalla oikein vastata juuta enkä jaata kun en tiedä millaiset välit teillä keskenänne ovat. Jos he eivät vain halunneet mitään hössötystä häiden muodossa.
Mutta niin teki myös minun poikani viimekesänä. Menimme tytön kastetilaisuuteen joka alkoihin vihkitoimituksella. Oli äitee hieman puulla päähän lyöty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:59

minunkin tytär meni maistraatissa ja ilmoitti kans txt, poika meni ja ilmoitti txt ja pikkusiskoni meni ja ilm.txt, joten eipäs halunneet mitään juhlia vietellä...olin kyllä heille vähän kiukkunen , kun ois sitä nyt voitu vaikka kakkukahvit juoda, mutta tuo on nyt sitten jokin muoti ilmiö...joten tyytyä pitään vain osaansa, ei siinä muukaan auta, kun nuoriso taplaa tyylillään...

Lisätty: 17.05.2009 - 22:56

kyllä minulla erittäin hyvät välit perheeseeni, ei se siitä johtunut, mutta nuoret vain eivät haluneet mitään juhlia, ja omat parhaat ystävät vain olivat todistamassa, kylä minä heitä lahjalla muistin...vaikka häitä ei vietettykkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 22:01

Monet tekevät nykyisin sillä tavalla. Eivät halua mitään ylimääräistä hössötystä. Sehän on vain heidän kahden asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 22:03

Voi, voi muistelen oman avioliiton alkamista. Meillä ei ollut mieheni kanssa muita kuin todistajat kirkon sakastissa, kun avioliittoon meidät vihittiin. Oli ihanaa...Kuvat vasta kertoivat vanhemmilleni meidän avioituneen. Isäni sanoi, että niinhän hekin olivat aikoinaan yhteisen taipaleensa aloittaneet äitini kanssa. Minulla oli tavattoman hyvät välit vanhempieni kanssa, joten ei se johtunut mistään huonoista väleistä, ettemme halunneet muita kuin todistajat. Suuri suku, yksi syy, kenet "olisi pitänyt" kutsua ym.ym. Se oli aivan meidän oma valintamme. Onnea vaan teille kaikille..

Lisätty: 17.05.2009 - 22:06

Niin ja se oli sentään jo 29 vuotta sitten se meidän avioituminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 22:13

Tosta nyt voi olla kahta mieltä.Ensinnäki ihmetyttää ettei äitiä kutsuttu ja ilmotetaan tekstaril.Toiseks on kyl yleistä mennä maistraatis ja moni ei halua isoja kirkkohäitä.Ite kuulun vaa sen takia kirkkoo,et joskus pääsisin naimisiin,sit vois erota kirkosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 23:16

Varmasti heillä on ollut siihen syynsä. Menemällä avoimesti tähän liittoon mukaan ja tukemalla heidän ratkaisuaan saat selville, miksi he päätyvät juuri tällaiseen ratkaisuun. Aikuiset ihmiset saavat päättää omista asioistaan itse, ja vaikka me kunka toivomme, että he edes kysyisivät lähimmiltään mielipiteitämme, niin näin ei valitettavasti käy. Rakasta heitä ehdoitta, saat rakkautesi takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 23:23

Näin tapahtuu nykyään paljon. Kun ei halua mitään juhlia.
Toiset menevät ulkomaille,ja menevät siellä vihille kenenkään tietämättä
Onnea vaan anopille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 23:43

KUka haluaa julkisesti ja toiset haluaa aivan salaisesti, eikä suurella hälyllä. Itsekin olen senkin homman jo harjoitellut muutaman kerran, mutta en ole vielä päässyt salaisesti naimisiin, vaan pikku hälyllä on joutunut menemään!
Onnea vaan anopille! Kyllä kaikki siitä hyvin menee ole rauhassa , he ovat näin miettinyt asiansa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 01:00

Maailma muuttuu jatkuvasti ja nyt eletään tällaista aikaa.
Aika moni haluaisi luistaa esim. Joulusta ihan kokonaan, sillä se on yhtä hössötystä ja sama kai koskee häitäkin kirkkoon kuulumattoman mielestä. Suhteen virallistamista halutaan juhlia ihan vain keskenään.
Onnea teille kaikille!

Ida, minä olin myös viime kesänä juuri samanlaisissa häissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 02:43

Onhan se aikuisten oma asia mitä teemme ja vastaamme teoistamme. Ymmärrän asian kun eivät kuulu kirkkoon niin eipä taida oikein muuta mahdollisuutta olla parisuhteen vahvistukseen olla. Tuota viesti asiaa en hyväksy! Kyllä pitäis kanttia olla ilmoittaa asiasta suusanallisesti että sinut on irtisanottu tai ollaan menty naimisiin.En tiedä jälkikasvustani mitä kuuluu ja miten, mutta PALJON ONNEA kaikille ja kaikkea hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 07:32

Se on hieno juttu. Onneksi olkoon on kiva, että joku menee naimisiin. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 07:38

oma asia mut toisaalta olisi voinut ilmoittaa.. onnee heille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:21

Monet tekevät niin, Onnea! Äitini ystävä muuten soitti kerran pojalleen ja hänen tyttöystävänsä oli vastannut puhelimeen heidän sukunimellä, silloin vasta Äitini ystävä kuuli että poika oli mennyt joku aika sitten naimisiin :) Ei turhia hälinöitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:46

Olisi hän voinut siitä edes vanhemmilleen kertoa,mutta minkäs teet,tyttö halusi tehdä oman ratkaisunsa.Ei ole uutta meidänkään suvussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:55

Sydämellisesti onnea !!
He halusivat toimia niin ja se heille suotakoon.
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Jospa eivät halunneet ylimääräistä hössötystä asian tiimoilta.
Eihän vain anoppi ole hössöttäjä ;)
Itsekään en kuulu kirkkoon, eikä avomieheni ja jos me joskus naimisiin menisimme niin
se tapahtuisi kaikessa hiljaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 18:54

Ei kai siinä mitään. Onnea uudelle anopille! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:22

Hieno juttu.
Itsekkin jos naimisiin halajan niin maistraatissa tehtävä homma.en kuulu kirkkoon,koskaan kuulunutkaan.