Mikä on Suomen kaunein kaupunki tai kunta, (jos Helsinkiä ei lasketa)? Entä mikä on Euroopan kaunein kaupunki?

Itse valitsisin Suomen kauneimmaksi kunnaksi Keuruun, niistä missä oon sattunut käymään. Paljon on varmaan kauniita paikkoja näkemättäkin...Euroopassa en oo paljon käynyt, mutta sanoisin kuitenkin, että Praha on kaunein. On se varmasti ainakin yks kauneimmista!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 00:18

Naantali tai Viitasaari Suomessa. Ja karun karhea Alta-joen seutu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 00:25

Savonlinna Saimaan helmi. Luonto lähellä, Olavinlinna. Virkeä kesällä, mutta kuollut talvella.

Keski-Sveitsissä, Vierwaldstättersee-järven rannalla sijaitseva Luzern on maan kaupungeista kaunein myös Euroopan kaupungeista yksi kauneimmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:44

Mikkeli
Krakova

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:56

Kyllä Helsingin voi laskea, ei se pärjää. Rauma; Ajaccio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 01:07

Kyllä Saimaan ympäristö on hienoa, ehkä Savonlinna ja euroopassa on Sveitsin paikat komeita Lausanne on minusta komea!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 01:23

Kalajoki.

Kaupungit on rumia, maaseutu upeaa sekä koti- että ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.04.2009 - 01:26

Suomen kaunein on mielestäni Porvoo.
ulkomailla kaunein paikka on ollut minusta ehdottomasti Parga

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 05:09

Rauma on kaunis , vanha kaupunki erityisesti, Budabest on kaunis kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 05:44

Langinkoski Karhula.
Norjan vuonoseudun kaupungit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:27

Häme, Hämeenlinna. Maailmalla vain vähän käyneenä vaikea sanoa Euroopan kauneinta, Tavira ollut käydyistä suosikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:30

vaikka helsinki laskettais, niin ei se olis kaunein.. turku on kaunis, oulu.. nizzasta mä tykkään tosi paljon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:58

Imatra ja Naantali. Euroopassa on monta kaunista kaupunkia, vaikea valita parasta. Sveitsin tai Itävallan joku kaupunki, Prahakin on kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 07:43

porvoo on minunkin mielestä kaunein kaupunki
no euroopasta en kauheesti tiedä

no kyllä mä noist muista tykkään esim: amerikassa

las vegas, new york, hollywood

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 07:45

Kuopio ja Rooma :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.04.2009 - 08:22

Hanko mahtavine kallioineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:22

Naantali,savonlinna,mikkeli,imatra,turku,onhan niitä vaikka kuinkapaljon suomessakin,ulkomailla en ole käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:23

porvoo suomesta , mutta ihan samalla viivalla melkein on naantali....kesäkaupungeista siis...budabesti ois minulla listalla, mutta ois myös pariisikin...aika vaikeeta, kummassakaan en ole käynyt, mutta mieli taas tekis.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:06

Helsinki ilman muuta, mitään ei voida sulkea pois. Jokaisella paikkakunnalla en ole käynyt satavarmaa vastausta en voi antaa.
Ulkomaan paikat... vielä vaikeampi... se on kuitenkin joku Ranskan kaupunki, ei Pariisi. Dinan Ranskassa....

Lisätty: 29.04.2009 - 10:33

Nätti kaupunki on tuo "toinen asuinkaupunki" eli Porvoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:40

Naantali ja Porvoo ovat kauniita, kesäisiä kaupunkeja. Ulkomailla olen iki-ihastunut Lissaboniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:42

Turku ja Lissabom.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 11:03

Savonlinna on kesällä kaunis. Ulkomaisista en sano mitään, kun niissä olen vähemmän liikkunut, ja kaupunkeja pyrin ulkomailla välttämään. Suurkaupungit on kaikki rumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:13

lappeenranta kesällä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:25

naantali... kesällä että talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 00:39

1.Helsinki tietty,en kovasti kotomaata ole kiertänyt,mutta jos mainitsen Savonlinna,Punkaharju,Porvoo,Hanko,mutta Euroopan kaupungeista rakkain ja kaunein on Barcelona,symppis Amsterdam,hurmaava Firenze ja Rooma...ym.ym.ym.