eikö teitä lappilaisia ärsytä ku linnanmäki helsinki ja kaikki on tääl etelä suomessa

Avainsanat: lappi suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 14:42

Linnanmäki nyt nyt on ihan "yksi ja sama", voisi puolestani olla missä vaan.

Lisätty: 27.04.2009 - 14:58

Olen valinnut asuinpaikkani tarkkaan eli helsingin, olen syntynyt muualla ja asuntu myös ulkoamailla. Opiskelut toivat pääkaupunkiin ja valitsin Helsingin koska se oli mielestäni monella tapaa järkevä valinta. Lapissa en pystyisi asumaan, mm. se kylmyyden takia. "Lapin puolivälissä" on edelleen olemassa kiinnekohta kaikkine herkkuineen mutta ei se vaan vedä. On eri asia käydä jossain ja asua vakinaisesti.
Lappi ja Helsinki eivät ole verrattavissa olevia vaihtoehtoja mielestäni, erot ovat liian suuria.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 14:44

Onhan lapissa vastapainoksi paljon sellaista mitä täällä etelässä ei ole. Jopa hienompia asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 14:45

Ei kannata kadehtia.Sinun suunnallasi on paljon eksoottisempia paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 14:45

Etelän variksena vastaan että ei Helsinki ole mitään Lapin kauneuden ja rauhan rinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 14:47

Helsinkiläisiä voi suututtaa,kun kaikki tunturit on lapissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 14:52

Kyllä siinä määrin että kyllä täältä jämsänkoskelta tulee Helsinkiin matkaa aika paljon kun lähtee Linnanmäelle. mutta kyllä se siitä kun astuu joskus vaan auton kyytiin niin kyllä sinne pääsee. mutta kyllä siellä kaikki maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:01

Täällä Keski-Suomessa asuvana joskus harmittaa, kun Helsingissä olisi niin paljon konsertteja yms. tapahtumia joihin olisi kiva lähteä, mutta pitkä matka on usein esteenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.04.2009 - 15:04

Minusta etelä ei ole mitään verrattuna sinne pohjoiseen..ole onnellinen vaan siellä, minä ainakin olisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:25

Helsinki se kyllä on vähän syrjässä.
Kyllä Pohjoisessa on paremmat Linnanmäet !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:25

Eikö teitä helsinkiläisiä harmita, kun pohjoisessa on hyviä kalavesiä, upeita maisemia, vaellusreittejä luonnossa, rauhaa ja yksityisyyttä, hiljaisuutta, marja-ja sienimetsiä, poronlihaa, lyhyehköt matkat Ruotsiin ja Norjaan, poronlihaa, metsälintuja, lakkoja l. hilloja, elämyksiä ihan portinpielessä? Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Tuutikki, onhan niitä konsertteja muuallakin kuin Helsingissä. Sinuakin lähellä on varmaan jokin kaupunki, jossa on tapahtumia, musiikkia ja teatteria, tanssia, taidetta. Jos et jo asu sellaisella paikkakunnalla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:28

Ei ärsytä yhtään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:55

Tuutikki100:n kanssa samaa mieltä...yleensä kaikki hyvät konsertit ja messut ovat Helsingissä ja se joskus tuppaa harmittamaan.Ja kyllähän se Lintsille lähtökin täältä Oulun suunalta on melkoinen järjestelykysymys :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 18:54

onhan se niin että en syö kaalisoppaakaan, mutta puhdas ilma hengitettävänä on paljon parempaa kuin lintsi ja pakokaasut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:13

Viihdyn Lapissa, ei kyllä Stadissakaan ikävä ollut budjata - ja mutsi ja broidit yhä siellä.
Ja pääseehän sitä käymään - kaksi viikkoa nykyään maksimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:15

en mie ainakaan tunne syämmessäni minkään laista pistosta tuollaisesta asiasta,en toki ole kateellinen,pääsenhän täältä milloin vain ja mihinkä vain,kun taas ajattelee asiaa niin miksi lähtisin.olen asunut monessa kaupungissa hs.mukaan lukien ja olen tutkinut sellaisen asian että vapauden voi niin monella lailla riistää ja minä en ainakaan ole itsetuhoinen.(linnanmäelle on kuulema taas värkätty kokoon 2 uutta laitetta, pitäs käydä pruuvamassa saako yhtä hyvät kyytit ko levin päältä huijauhtaa alas.....)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:28

Kyllä se lapin kuneus on paljon ihanmpaa ,kun linnanmäki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:36

minua ei harmita yhtään se, että olen saanut kasvattaa lapseni maalla...kyllä ympäristö vaikuttaa jotain lapsuuden kokemuksinakin.

lapsia olen käyttänyt aikoinaan Linnanmäellä eikä sinne ole vonguttu sen jälkeen. onhan noita huvipuistoja muuallakin Suomessa, mutta ei niin makeita laitteita kuin Linnanmäellä.

Helsinskissä on mukava käydä nuuskimassa muodissa olevia trendejä, mutta pian siihen väenpaljouteen väsyy ja palaa kiltisti tänne periferiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 22:37

miks yleensä pitäisi ärsyttää joku mitä jollakulla toisella on ja iteltä puuttuu ? aika huono asenne

Lappilaiset pääsee Lintsille ja Hesalaiset tunturiin sentää aika helpolla, jos sitä haluavat ...

useimmat meistä kuiten asustelevat 'leivän vieressä' , näin totuttu asiat järjestelemään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 02:07

Kovin provosoiva kysymys, mutta sellainen ei täällä Napsussa pure.
Olen käynyt Linnanmäellä kaksi kertaa, enkä varmaan enää sinne mene.
Viihdyn paremmin vaikkapa Kööpenhaminan Tivolissa.
Omaa mökkiä ei silti voita mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:43

kyllähän kaunetensa on joka paikassa, niin jopa täällä keskellä eimitään on vuodenajat mitkä lystää, niin kaunista on ja kyllä sinne lappiinpääsee täältä, kuin sietäkin tänne etelään...mutta jos olet kovin nuori ja halajat hesaan, niin katsoppas lehtiä, joskos sieltä tekisivät vaikka matkoja helsinkiin, meillä täältäkin järjestävät autokyytejä lintsille....