Missä olemme, mikä maa? Istumme Politeama torin laidalla, lasissa helmeilee marsala-viini. Jostain tuoksuu spiedini-vartaat...

Lisätty: 21.04.2009 - 18:13

PateT on mielikuvamatkallaan jo aivan oikealla suunnalla.....tarkenna

Lisätty: 21.04.2009 - 20:55

Sieltä se löytyi, lopulta, Palermo, jossa ei tarvitse enää mafiaakaan pelätä. Vuoden 1992 jälkeen Sisilian tuomioistuimet ovat pistäneet yli 200 mafiosoa telkien taakse.
Ne tuoksut: muhkeat tonnikalapalat kääritään veriappelsiinilohkojen ja tuoreiden laakerinlehtien sisään uuniin muhimaan, spiedini di tonno on valmista syötäväksi.

Avainsanat: oliiviviljelmät edullinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 20:39

Palermossa!
www.panoramio.com//photo/6931942
www.panoramio.com//photo/2497524

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 17:49

Oltaisiinko Portugalin Lissabonissa? Kuulostaa vähän siltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 18:05

Marsalan mukaan suunnistaisin Siciliaan,Politeama toria en tiedä,olisko Naxos tai Taormina.Jos näin on,näen Etnan siintävän kauempana yläpuolella ja Välimeren kimaltavan alapuolella.Aurinko lämmittää,silmät kiinni ja siirryn maisemaan,nauttimaan...

Lisätty: 21.04.2009 - 19:53

ma kun en osaa enempi tarkentaa,ITALIA.Olin sata vuotta sitten Taorminassa,kuvankaunis pikku kaupunki Välimeren rannalla melkein Etnan rinteellä.Ihania muistoja,lämpimistä öistä ja tanssimista tähtitaivaan alla,pianisti soitti "Strangers in the night" ja Naxosin valot kimalteli...mutta Politeama tori?Googlehan tietää,mutta en periaatteessa viitsi kuikkia sieltä...auta!

Lisätty: 21.04.2009 - 20:43

A Palermo!!!!Siellä en ole käynyt,Messinassa olimme varmaankin kaupungin ainoat ulkomaalaiset,niin tarkkaan asukkaat meidät keskuspuiston penkillä puun alla varjossa istuessamme piirittivät.Taorminan lähellä pikkukylässä mulla tuttuja suomal-sisilial.ihana perhe,kahden temperamentin riemua!!.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:30

Kuulostaa ihan Italialle? Enpä tiedä mutta hyvälle ainakin kuulostaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 21:12

Maa on italia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:50

Sisiliassa ilman muuta, paikkakunta ei ihan vama... ei taida olla Taormina vaan jokin muu.

Lähteet:
Sisilia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:02

Olette Italiassa.