Kuka keksii Napsu-drinkin? Ehdotuksia...antakaahan tulla.

Lisätty: 18.04.2009 - 08:18

Mummon oma terveyspommi:
4 cl väkevää kylmää kirkasta viinaa
1½ dl kylmää karpalomehua
lisätään karpalowishyä lasi melkein täyteen ja
sekaan jäisiä karpaloita

Tää on sellanen pissatulehduksen estolääkitys....ei suositella kuitenkaan jokapäiväiseksi, otetaan kuuriluontoisesti...heh, heh.

Lisätty: 18.04.2009 - 08:23

Tuo ei siis ollut Napsu-drinkki.

Lisätty: 18.04.2009 - 10:45

Hyvä Ida, tuo näyttää jo Napsu-paukulle.

Avainsanat: makea kuiva alkoton hedelmäinen mieto vahva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 11:17

Sanan varsinaisessa merkityksessä Napsu-drinkin aineosat:
sokeria, hunajaa, etikkaa, sinappia, pippuria, chiliä, neilikkaa, kanelia, aurinkonkukkia, muutama pisara kyynelnestettä, samoin ilonkyyneleitä roppakaupalla, omenaa, sitruunaa, rusinoita, raikasta lähdevettä, jääkuutioita ja kermaa.......

Tämä napsuttelijoiden päivägogtail, ja tälle eräälle anonyymille, joka löysi kraanavesi + jääpala + sädetikku -juomastakin alkoholia, tämä kehittelemäni Napsu-juoma ei sisällä lainkaan alkoholia (myöskään), mutta silti siitä 'humaltuu':)

Kysyjän kommentti

Olipa hyviä napsu-drinkkejä, kiitos kaikille. Tässä jonin13 drinksussa on jotenkin ytyä eniten..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.04.2009 - 09:34

Eiköhän olisi ihan viisainta pysyä tuosta viinankanssa pelleilystä kokonaan pois. Täällä on lapsiakin ja olisi toivottavaa, ettei viina kiroja täällä yritteittäisi lisätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 09:43

Minttu-Bailays jäämurskeella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:08

Tropicana appelsiinimehua, Spritea tai Pommacia maun mukaan. Päälle jäämurskaa.
Ramsekselle lisäksi liraus Havana Clubia. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2009 - 10:15

NAPSUpaukku:

Navetasta
Aamusella
Peltimukiin
Suoraan
Utareesta.

Käyttö: Nautitaan hieman jäähtyneenä. Jääkaappikylmänä erittäin hyvää.
Suositellaan: Halutessa seuraksi voidaan ottaa pientä purtavaa, esim. uunilämmintä korvapuustia.
Haittavaikutukset: Ei ole todettu pahoja haittavaikutuksia, joten kaikki vauvasta vaariin vain "paukuttelemaan".
Varoitukset: Kehoittaisimme kuitenkin jättämään tuon korvapuustin pois kaikilta hampaattomilta tukehtumisvaaran vuoksi.
Älä käytä: Älä missään nimessä nautiskele jos olet allerginen ko. ainesosalle.

Lähteet:
Idamuorin Napsujalostus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:18

alkoholia siihen ei ainakaan tule

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 10:38

Haloo!!!
Eihän kaikki juomasekoitukset ole alkoholipohjaisia!
Kesäjuoma, joka maistuu lapsillekkin.
Tuoreita mustikoita, mansikoita ja vadelmia. Vaniljajäätelöä ja loraus maitoa. Tehosekoittimessa pehmeäksi juomaksi. Pitkään lasiin, koristeita lasinreunalle.
( Talvella voit tietysti tehdä pakastemarjoista. )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 11:11

tehosekoittimeen ......
vähän mustaherukkamehutiivistettä
jäätelöö
banaani
jos maito ei käy
niin vichy tai vesi
ja kone vain iloisesti pyörimään
näin onkin napsupirtelö valmis..
koristele marjarouheella
tai marjoilla, voit olla
koristelematikkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 11:47

maitoo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 16:16

iso lasillinen vihreää teetä ja siihen jääpaloja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 18:09

Minusta Idan drinksu oli paras, vaikken kyllä sitä itse joisikaan. Lämmintä vastalypsettyä maitoa, yök :) Olen huono keksimään juomia, mutta sitruunanmehulla terästetty mustaherukkamehu on poekoo :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 19:10

tehosekoittimeen appelsiini, hunajaa ja vähän vettä, sekoitetaan muussiksi ja nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 03:04

Jäävesi napsahtelee kivasti näin keväällä lasissa ja järvessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 11:50

Drinksuhan voi todellakin olla holiton !!
Itse nautin mielummin hieman terästetyn, mutta ohjetta en kerro koska
täällä tuntuu olevan vesilinja, mikä on aivan OK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:20

Otetaan iso lasi ja kaadetaan siihen kylmää likööriä 2-4cl ( lakka, karpalo, raparperi, kaneliomena tai mistä likööristä sattuu pitämään.) Sitten kaadetaan kylmää puolikuivaa omenasiideriä sekaan, niin että lasi täyttyy.. Hieman sekoitetaan drinkkitikulla ja maistellaan mmm miten hyvää se onkaan.

Lähteet:
Tätini teki kerran sellaisen drinksun miulle ja ah kuinka tykästyinkään sen ihanaiseen makuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 22:47

Harmi kun en enää ihan tarkaan muista mitä oli siinä loistavassa drinkissä, jonka noin kymmenen vuotta sitten eräs baarimikko kehitti minulle silloisessa, sittemmin legendaariseksi muodostuneessa ravintola Arkadiassa. Join tätä drinkkiä useita kertoja, joskus myös muiden valmistamana, kun sain drinkin kehittäjältä reseptin paperille. Sittemmin resepti hävisi, ja drinkki vaipui unohduksen maahan.
Muistan kuitenkin, että drinkissä oli ainakin pink cat:iä (ainiin, sitä ei kai enää valmisteta?), limeä, muistaakseni vadelmasiirappia (jotain vadelmaa ainakin) ja jäämurskaa.

Tuli yhtäkkiä mieleen, miltäköhän maistuis karpalo-/,ananas,-kiwi-/puolukkamarqarita. Ainakin mansikkamarqarita on hyvää. Nykyinen suosikkidrinksuni. Onko niitä ees muita? Jos on, niin mitähän makuja. Kertoisiko joku.