Minne vien turistin?

Ystäväni amerikasta tulee tänne suomeen viikoksi ja muutamaksi päiväksi. Mihin paikkoihin hänet kannattaa viedä??

Avainsanat: amerikka turisti suomi viikko päivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 14:40

tuo hännet turkuun ja menette ukkopekalla höyrylaivalla naantaliin, siellä laivalla voitte ruokailla ja näette tätä upeaa saaristoa, myöskin turun nähtävyydet, kuten turunlinna ym..mutta hetkinen onkohan nyt niin, että olettekin nuoria, no kyllä turusta löytyy paikkoja kaiken ikäisille ja naantali on ihana pieni kesä kaupunki ..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 14:42

Täällä Kolilla on nämä varsinaiset Suomen kansallismaisemat, joten suosittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2009 - 15:01

Hän luultavasti tulee Helsinkiin, joten käytä kasvitieteellisessä puutarhassa, Linnanmäellä, Korkeasaaressa, Seurasaaressa, Suomenlinnassa. Ja mitä sitten kotipaikkasi lähellä onkaan niitä paikkoja. Vieraan aikataulu taitaa jonkin verran rajoittaa käyntikohteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 15:29

Onko hänellä harrastuksia tai erityisiä mielenkiinnon kohteita? Postimerkkeilijä Postimuseoon, kansatieteilijä Kansallismuseoon, kuvataideharrastajalle löytyy mielenkiintoisia näyttelyitä sekä Helsingissä että Turussa; Suomenlinna vetoaa sisäiseen pikkupoikaan lähes joka ihmisessä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 15:46

helsinkiin ainakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:06

Mökille korpilammen rannalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 17:12

Kyllä ne amerikan vieraat parhaiten viihtyvät luonnossa ja vesien äärillä. Ainakin minun vieraani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:45

Suomenlinnaa olisin mäkin ekana ehdottanut. Linnanmäestä en tiedä millon aukeaa, mutta pianhan se taitaa aueta, et onhan sekin ihan hyvä kohde, jos mahdollista. Ainakin se näkölatorni Panorama on tosi hyvä turistille, jos ei muuten laitteista perusta. Sit tosiaan, oishan siellä nykyään se Sea Lifekin, mikä on ainakin auki. Varmaan näkemisen arvonen, en oo vielä itekään käyny. Kansallismuseo ois kans aika hyvä. Sitten suosittelen kyllä, et viet sen vieraan illalla Töölön lahdelle. Se on illalla tosi kaunis paikka. Samalla voisitte käydä Olympiastadionilla, kun se on siinä lähellä. Jos yhtään taiteista kiinnostunut vieras on kyseessä, vie Kiasmaan ja Ateneumiin. Siellä muuten saattaa olla vielä Kalevala-näyttelykin menossa, en oo tosin varma...Ainiin, ja Kaivopuisto ois kans hieno luontokohde, ja muutenkin koko Etelä-Helsingin seutu on näyttävä. Siellä vois kierroksen tehdä, niin näkee Helsingin arkkitehtuurin parhaimmistoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 19:53

Vie kaveri pelaamaan frisbeegolfia Talin hienolle radalle, perus jenkkinä (?) laji on varmasti hänelle tuttu ja voi laittaa ennätykset uusiksi. Jos on nyt lätkäkisojen aikaan täällä niin menkää illalla baariin katsomaan suomen peli niin hänkin näkee omin silmin kuinka tärähtänyttä kiekkokansaa täällä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 20:16

laphiin.. elämystä pitkäski aikaa.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 08:54

Riippuu siitä missä tukikohtanne on. Jos helsingissä tai pääkaupunkiseudulla, silloin Suomenlinna on ehtono ykkönen, samoin kannattaa kävellä Kaivopuistossa, siinä kohtaa merellisyyden. Kaikki ulkomaalaiset tuttavat ovat ihastuneet näihin kahteen.
Tietysti Porvoo, Suomen "ykköskaupunki" määrtäyssä mielessä.
Ehkä jokin "Helsinki mereltä"-risteily myös.

Lisätty: 16.04.2009 - 08:55

Unohtui Fiskarsin ruukkialue, hienoa seutua.

Lisätty: 16.04.2009 - 08:57

Jos on kyse ihan aikuisesat ihmisestä, ei kyllä Linnanmäki ole kiinnostava... sitä en suosittele kuin lapsille tai lasten kanssa liikkuville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 09:22

Laivaristeilylle.Ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 15:45

Vie se johonki apinalandiaan