Kenen pihalla on oma kaivo?

Meillä kaivovettä käytetään kesällä kastelemiseen ja auton pesuun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 09:19

Sadevettä keräävä löytyy. Kasteluvedeksi käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2009 - 09:26

Asun lähiössä,jossa ei ole kaivoa,mutta ihan tuossa lähellä on yksi kaivo,mutta se on melkein kiinni hautausmaaassa,eikä tulisi mieleenikään ottaa sieltä vettä,vaikka Turun juomavesi on välillä huonoa.
Sadeveden kerään aina talteen puutarhaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:35

Vanhempien mökiltä löytyy - tosin kuivanut monena kesänä.
Täällä ei valitettavasti ole tuollaista ylellisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:39

Meillä on oma kaivo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:51

meillä on myös oma porakaivo, eikä ole milloinkaan vesiloppunut, mutta kukat kastelen lampivedellä, on vähän ystävällisempää , siis lämpeempää vettä, kuin kaivosta , josta tule niin hurjan kylmää vettä, kukkat saa shokin kun painan niille letkulla sitä jäätävää vettä, tuo lampi on sopivaa ja isäntä laittanut minulle syysteemit, jotta letkut riittää ympäripihaa ja tulee paineella, niin helppoa on kastelu täälläkin pihassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:11

Meillä on ,mutta sitä vettä käytetään vain nurmikon ja kukkien kasteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:18

Meillä ei ole pihallamme kaivoa. kaupungin vettä käytetään. kastelu vesi kerätään kesällä 200 litran tynnyriin siillä sit kastellaan kesä kukat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 10:37

Mellä ei muuta vettä olekkaan kuin kaivo vettä.Sitä juodaan kesät talvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2009 - 10:57

Iso kaivo onkin. Saimaa nimeltään. Sieltä tulee meidän vesi, tosin kaupungin vesijohtoverkoston kautta puhdistettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:17

meillä on vaan mökillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2009 - 14:15

Meillä olisi käypänen sadevesikaivo tuossa pihalla. Siihen on joskus päässyt käyttöveteen bakteereita ja aiemmat asukkaat ovat täytettäneet sen hiekalla! Kyllä kiukuttaa maksaa kallista jätevesimaksua, kun raanasta kastelee kasvimaat ja kukkaset kuivina aikoina. Kun on oma hiekkakaivo pihalla. Ja isäntä on niin laiska, ettei viitsi lapioida hiekkaa pois, ja minä en kykene. Pöh!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 15:44

Vuonna 1986 kaivoimme montun pihan reunalta alkavan rinteen juureen, upotimme sinne 5 sementtistä kaivonrengasta, kutsuimme putkimiehen hommiin ja siitä asti kaikki juoma- ja talousvetemme on tullut kaivosta, on tutkitusti hyvänlaatuista. Kasvimaan kastelua varten vedän joka kevät rinnepurosta maata pitkin kulkevan muoviletkun kasvimaan reunaan; puinen "puntsi" eli tulppa letkun päähän, ettei vettä valu hukkaan - sitten tarvittaessa puntsi pois ja letkun pää kastelukannuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 17:20

Maalla on peräti kolme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 20:37

eipä ole kaivoa, vesi kaikkiin tarkoituksiin tulee pitkällä putkella Päijänteestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:05

Kaivo on ,ja vettä käytetään ainoastaan kesällä kukkien kasteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 21:31

Oma kaivo on mökillä. Yhtenä kesänä on kuivunut mutta muuten palvellut todella hyvin. Ja syvyyttäkin on vain 9 rengasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 16:09

Kaksi kaivoa löytyy meidän pihalta,toista käytetään ruoan laittoon ja pesuvedeksi,toista ainoastaan kasteluun(pääsee välillä pintavesiä joukkoon.)