Vapun sää - millaista oli silloin?

Itse muistan vuoden 66 vapun. Aamulla oli kymmeniä senttejä lunta pelloilla, iltapäivällä kynnös melkein paljaana. Asteita en muista, mutta silmissä lumet suli.

Lisätty: 07.04.2009 - 19:05

Ihan minä vuonna vaan, mikä on mieleenne jäänyt.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 22:02

v 71 tai v 72 olitiin vappuna Saariselän maisemissa Muotkan Majalla. Sää oli huikasevan lämmin ja tunturiin mentäessä miehet hiihtivät yläruumis paljaana. Läheisessä joessa oli kuitenkin niin heikot jäät, että moottorikelkka upposi veteen.

Sitä sitten naruilla ja muilla vippaskonsteilla yritettiin nostaa.

Vapputunnelmaa nosti myöskin se, että porukan autonkuljettaja oli juonut yksin melkein kopallisen kaljaa, joka oli varattu koko seurueelle. Autonkuljettaja vasemmistolaisena halusi pitää vapaapäivää vapun kunniaksi eikä lähtenyt muun seurueen kanssa hiihtämään vaan sosialisoi sauna- ja illanistujaisjuomaksi varatut A-oluset.

Kysyjän kommentti

Vaihteleva vappu on näemmä vietetty, vieläköhän kanssaolijat muistavat, ja varsinkin se kuski?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 18:51

En tiedä,kun en ollu syntynykkään vielä,mutta.....Äiti kerto,että sillon 60-luvulla hän tuli aina vappusin kipeeks.Oli menny tanssimaan ja pitihän päällä olla kellohame ja kevät takki....Kipeekshän siinä tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:00

Siis milloin?
Mummo aina vitsaili että joka vappuna sataa lunta, jos ei nyt ihan lunta satanut niin kylmää ainakin oli aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 19:05

Kesähepenet päälle ja menoksi, oli ilma millainen vaan. Ja kaikenlaisia ilmoja on mahtunut siihen ajanjaksoon josta jotain muistan. Toisin sanoen vuosien 1960- viime vappuun asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:14

En muista vuotta,mutta sinä vappuna oli kaunista ja lämmintä,minulla uusi vappu lluuk,olin ostanut sandaalit missä oli korkkinen kiilapohja italialaista tekoa niistä petti remmi ,muita kenkiä ei ollut mukana ,neuvokas sen hetken heilani korjasi sen hakaneulalla ja taas mentiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:15

Hesassa Vappu -64 alkoi viileänä mutta kuitenkin jotenkin keväisenä, yöllä muuttui räntäsateeksi ja aamulla oltiin aika säälittävän näköisiä

Vappu jonka vietin ulkolaitumella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:27

Vuonna 2006 oli keväinen ja aurikoinen vappu. Lumen syvyys (cm) 1.5. keskimäärin kaudella 1971-2006. Ja sää oli välillä oli yli 10+ ja välillä näytti 1-.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:28

Vappuaatto vuonna 1982. Silloinen poikaystäväni oli vapaalla armeijasta ja istuskelimme Mantan patsaan luona shortseissa ja t-paidassa ja paistattelimme helteessä. Ihanaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:54

Isovanhemmat usein muistivat että vappuna se takatalvi tulee, olisko ollu tuolloinkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:29

Se oli silloin ... opiskeluaikoina aina aurinkoista, jopa kuumaa ja ne mimmit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 21:07

Vain hienoja vappuja vapauden puolesta marssien . Viimeksi Riikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 21:16

ah..v 66 olin silloin 1 ja nol.. ja muistan että silloin oli aina lämmintä ja sai polkkarit jalkaan ja hameen..,sitten...mentiin jäätelökippolle ostaan ne aidot jäätelöt, joita ei tänä päivänä saa ennää mistään...njam maistuu vieläkin jäden maku suus..muistoista..silloin olikin kesät kesiä ja talvet talveja...muistelee...:)

Lisätty: 07.04.2009 - 21:17

niin ja voi ola kyl , et muisti on jo haalistunut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 22:35

Muistan monien vappujen säitä, on ollut lämmintä,aurinkoista,lumista,kylmää, sateista.
Parhaimmat vaput ovat kyllä olleet aurinkoisia ja lämpimiä. mukava istuskella ravintelin terassilla ja nauttia kesän tulosta ja vapusta tietty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 23:31

Voi Vappu,muistin kuten lennu vapun jossain pohjoisessa tunturin kupeessa,aurinko paistoi,lumi kimmelsi ja rinteessä "lasten mehuhetki",sukset luisti ja portteja tuli väisteltyä mallikkaasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 08:43

Vapun säät ovat ailahtelevaisia.Joskus paistaa aurinko ja ilma on mitä ihanin,toisinaan sataa räntää ja vaikka mitä.Toivottavasti tulevasta vapusta tulee hieno.