Miksi nimimerkeiltä tulee paljon "en tiedä" vastauksia?

Monet nimimerkkiläiset näyttäisivät toistuvasti ilmoittevansa tietämättömyyttään erinäisissä asioissa. Eivätkö he ole tulleet ajatelleeksi, että jokaiseen kysymykseen, jonka lukaisee ei ole kuitenkaan pakko vastata?

Esimerkiksi vastaukset "ei ole hajuakaan", "enpä tiedä kyllä yhtään" tai minulla ei ole tästä mitään kokemusta" jne. ovat turhia.

Myös yhden sanan vastaukset kuten "kyllä" , "en" "joo" tai "ehkä" ovat turhia.

Ylläpito jonkun verran poisteleekin näitä vastauksia, jos ihmiset niitä vaivautuvat asiattomina ilmoittelemaan.

Hyvä ohjenuora on mielestäni, että aina vastatessasi mieti, onko vastauksestasi hyötyä. Onneksi suurin osa nimimerkkiläisistä ja nimimerkittömistä vaikuttasi tämän mukaisesti toimivankin.

Avainsanat: helsinki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 17:07

kuule ois kiva , kun teet noin hyvän kyssärin, että kysyisit sitä ihan nimmarillasi, koska tiedät pajon näistä sivuista, niin olet täällä paljon ja myös varmaankin nimimerkillä...en ymmärrä mikä tässäkin toteamuksessa tai kyssärissä olisi niin noloa, ettei vois reilusti nim.kysyä...vastaa sinä..niin minäkin vastaan..vastaan kuitenkin.. kaiki ei ole tietosanakirjoja, niin että jos itse ei tiedä kyssäriä ja antaa jonkin vinkin , mistä voisit käydä kysymääsi katsomassa esimerkiski..mutta huomaan kun koululaiset kysyy, niin sen vastauksen pitäis olla , niin selkeä, jotta sen vois kopsata suoraan tehtävään, jotta ei tarvitsis omia aivoja käyttää laisinkaan kysymykseen.. tuollaisen kyssäriin mielummin laitan vinkin , jotta katsois itse ja samalla oppis läksynsä hänkin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 16:38

En tiedä. =)

Lisätty: 07.04.2009 - 16:43

Oikeasti minusta tänne tulee harvinaisen vähän asiattomia vastauksia verrattuna vaikka suomi24 keskustelupalstoihin, jossa suurin osa on jokseenkin turhia tai erittäin rasistisia. Miksi muuten laitoit avainsanaksi "Helsinki"? Vahingossa?
Kirjaudu, niin sitä ei enää kysytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 16:41

No ne ei tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.04.2009 - 16:58

Yhdellä tai muutamalla sanalla vastaajilla ei olekkaan muuta tarkoitusta kuin hankkia helposti pisteitä. Jokaisella meillä tyylimme. Mutta kun tämän tarkoitus on antaa vastauksia kysymyksiin, niin kyllähän se olisi suotavaa niin myös niin tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:10

ottakaa se myös huomioon osaan kysymyksistä riittää vastaukseksi 1 sana,,että se siitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:25

Joskus riittää 'gallup-kyselyssä' tämä, ei, joo, jne. vastaus (siis j o s k u s), vaikka kysyjä ei ole välttämättä näin tarkoittanutkaan esittää kysymystään/saada tällaisia vastauksia, vaan halunnut enemmältikin tietoa, tässä suhteessa samaa mieltä anonyymin kanssa (hänhän voi olla vaikkapa meitin jonkun napsukaverikin, ei voi tietää, heh), nonnnniiii... Napsun sääntö nro 3: Käyttäjien tulee pyrkiä kirjoittamaan muille käyttäjille hyödyllisiä vastauksia, vinkkejä ja kommentteja, joten tämä Napsun sääntö pitää aika paljon sisällään, jos asiaa miettii, vastaa toiselle niin kuin toivot itsellesi vastattavan - eikös? Jokin esim. käytätkö kiharrinta?, kysyjä ehkä haluaa tietää sen lisäksi, jotta jos et sitä, niin mitä sitten käytät?, tai asutko tiilitalossa?, vastaus: en, mutta ehkäpä kysyjä haluaisi tietää, jotta millasessa talossa sitten, jne. jne... pitää arvostaa myös kysyjän kysymystä, eikä 'teilata' sitä het ykskantaan, mehän ollaan kaikki napsuperhettä, ja näillä kysymyksillä/vastauksilla pyritään auttamaan toisiamme, eiköstä..... ? :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:50

Juuri niin. Tietämättömyydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 18:39

Onneksi se on kuitenkin aika pieni osa jotka kertovat tietämättömyytensä joka päivä, tosin aina samat. Harvemmin täällä kuitenkaan on gallup-kyselyitä joihin toivotaan vaan yhden sanan vastauksia. Joskus olen miettinyt miten esittää kysymys niin ettei siihen voi vastata yhdellä sanalla? Viimeinen kysymykseni oli tavallaan huono (Oletko käynyt heinolan lintutalossa?), sillä siihen vastattiin juuri "en". Kysymys olisi pitänyt esittää muodossa "Mitä mieltä olet heinolan lintutalosta ja milloin olet käynyt siellä viimeksi?" Tuohon olisi ollut vaikea vastata yhdellä sanalla. Joten jatkossa yritän muotoilla kysymykset niin ettei ne ole liian yksinkertaisia. Taitaa tosin ainakin yksi tyyppi vastata ihan piruuttaan aina yhdellä sanalla, korkeintaan lauseella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:21

Olette napsut ja napsuttaret oikeassa! Vastataan vain niihin kysymyksiin, joihin meillä on jotakin sanottavaa. Varsinaisia sääntöjä on turha laatia. Olen minäkin kerran vastannyt "en tiedä", mutta jatkoin kertomalla miten itse olin kysytyssä tilanteessa toiminut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 09:03

Koska he eivät tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:00

Pisteiden takia. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 11:57

Minä jättäisin tämän murheen ylläpidolle. Opettaako tässä joku meistä fiksuista napsulaisista nimettömänä foorumikavereitaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 11:01

Vastaus riippuu aina kysymyksestä eli kysymys saa kyllä ansaitsemansa vastauksen... kyllähän puheessakin käytettään samaa eli sanotaan "en tiedä". Ylläpidon asioita, ei osallistujien.