Vieläkö löytyy ulkoista "korppuasemaa" läppäriin?

Lisätty: 05.04.2009 - 21:24

Oikein arvattu. Säkillinen korppuja joita ei voi syödä niin olisin poltellu ne talteen ja sitten poltellu pois.

Avainsanat: levykeasema

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 21:14

Mihinkähän ihmeeseen Timppa yleensä korppuasemaa tarvitsee, hänellä täytyy olla piilossa jossain vanha korppulevy kasa.

Lähteet:
Oma tieto.

Kysyjän kommentti

Joo korput poltten levylle. Löytyi omasta kylästä uusi Sony 28€ Tietoasema.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 15:07

eikai ne korput nyt niin antiikkia ole, etteikö sellaista jostain löytyisi..minulla ei kyl ole, mutta jokos kokeilit googlest....huutonetist..keltainenpörssi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:27

tuolta löytyi:
www.lapstore.fi/tuotteet.asp...amp;page=3
IBM NETVISTA PIII1000 TARJOUS Intel Pentium III 1GHz, 256MB,20GB IDE HDD, Pieni ja hiljainen kotelo, SLIM CD-ROM, audio, 1.44 korppuasema, 10/100 Ethernet. WINDOWS ME FI Lisenssi asennettuna
Tuolla toinen:
www.nettimarkkina.com/viewIt...tem=614182

Kyselehän sieltä, vieläkö ovat myynnissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:01

Ensinnäkin en liittäisi korppusemaa enää mihinkään tietsikkaan, syystä että epävarmempaa tiedon säilytyspaikkaa en voi kuvitella, paitsi tietysti lerppuasema. Sinuna hankkisin koneeseesi polttavan cd/dvd-aseman ja siihen poltto-ohjelman ( löytyy ilmaiseksi netistä ). Kopioisin vanhat korppusi väliaikaisesti kiintolevylle ja polttaisin ne sieltä cd tai dvd levylle. Asemat eivät ole edes kallita nykypäivänä ja tieto säilyy varmasti tallessa. Ajatellaan esimerkiksi mitä haittoja korpusta voi olla: se voi mennä rikki tosi helposti, levykkeet ovat mitä sattu eikä kaikkia saa edes uutena formatoitua, yhteensopivuus ongelmat muiden tietokoneiden kanssa: jos esimerkiksi hankit joskus uuden koneen eivät nykyiset levykkeesi välttämättä edes toimi siinä, tietoa voi tosi helposti tuhoutua, sektoreita voi mennä rikki millä sekunnilla hyvänsä, luku on hidasta asemasta käsin ja jos esimerkiksi muokkaat suoraan levykkeelläsi olevaa tiedostoa tietokoneesi alkaa työskentelysi aikana ( huomaamattasi ) käyttä korppuaseman muistia tietokoneesi muistin tilalla työskentelyysi esim. jos koneessasi on keskusmuistia 512 M ja korppuasemassa ainoastaan 1,44 M? Jossain vaiheessa tallennus ei enää muistin loputtua onnistukkaan, sillä esim. Word ei pysty toimimaan kovin pitkään korppuaseman muistilla! Puhun kokemuksesta, sillä olen toiminut opetushallituksella tietokoneinsinöörien loppututkintojen yhtenä arvostelijana työnantajan edustajana.

Mutta jos jostain syystä haluat sen niin tässä olisi yksi:

HP:n ulkoinen USB-levykeasema (DC361B) - tekniset tiedot:

USB-asema lukee ja kirjoittaa 1,44 Mt:n levykkeitä 500 kb/s siirtonopeudella

• Helpon asennuksen voi tehdä käytön aikana käynnistämättä tietokonetta uudelleen

• USB 1.1 -liittymä
keskihinta
82€
sis. ALV

Compaqin 1,44 Mt:n ulkoinen USB-levykeasema on kaksipuolinen minilevykeasema, jonka voi liittää yhdellä kaapelilla tietokoneen USB-porttiin. USB-asema tukee kolmea kirjoitus- ja lukutilaa, ja se tunnistaa siihen asetetun levyn automaattisesti.

Osoitteet, puhelin- ja faksinumerot sekä aukioloajat. Osto- ja valintatilanteessa voit kääntyä HP myyntipalvelun puoleen numerossa 010 217 2700 (pvm, ma-pe 8.30-17.00).