Onko kellään polkupyörän ajokorttia?

Minulla on.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 21:15

Ei ole, mutta lienen ainoa jolta poliisi on tarkastanut valojen suuntauksen? Toinen poliisi piti sarvista pyörää ilmassa ja toinen mittaili sillä laatikolla.
Minun käskettiin sitten pyörittää rengasta, että dynamo antoi virtaa.
Tulos oli, että valot näyttävät aivan liian ylös, niin pitkät kuin lyhyet valot.
Yritin kertoa, että pyörä on kaksikymmentä senttiä irti maasta, joten eikö se ole aika luonnollista?
Selitys meni läpi kovalla mutinalla.
Seuraavaksi haettiin mittanauhaa, koska valkoinen osa takalokasuojassa on selvästi alle kolmekymmentä senttiä ja on siten lainvastainen.
Olihan se riittävän pitkä, koska se oli tehtaalla tietenkinmaalattu määräysten mukaiseksi.
Taas tuli mutinaa, mutta sakoilta säästyin.
Oi niitä aikoja!

Lisätty: 14.04.2009 - 03:26

Kyllä tarina on tosi! Eräs läheinen ja hyvin tuttu poliisi närkästyi, eikä uskonut sitä, mutta on minulla todistajakin, sillä en ollut yksin matkassa.

Lähteet:
Itse koettu, uskokaa pois.

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta (tosi?) tarinasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 19:16

Ei ole muita ajokortteja kuin tietokoneen ajokortti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:21

Taisi isäni sellaisen kirjoittaa n. neljäkymmentä vuotta sitten kun apupyörät poistettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:24

No eipä ole,kortitta olen ajellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:31

voi että nyt nolottaa , olen ajellut melkein koko ikäni ilman kortia....eikä ole nytkään lupa ajaa, kuin autoa, traktoria,moottoripyörää, potkukelkkaa, rullaattoria, potkulautaa,mopoa,apostolinkyytiä..hm oonkohan jonkin unohatan...niin ja ompelukonetta, tietokonetta..lukematon muu määrä koneita....tässäpä muutamia mainitakseni ohimennen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:48

On ajokortti polkupyörän mutta se on isäni kortti noin 70 vuotta vanha ja se on annettu Viipurissa isälleni, se oli siihen aikaan kuulemma pakollinen siellä. Siinä on leimat ja kaikki tiedot isästäni. Kiva kortti.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 20:26

ei oo.. en tarvii sellasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 20:35

Kortitta täälläkin mummo polkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:00

En ole varma, mutta muistelen saaneeni sellaisen (lasten) joskus 50-luvulla lasten liikennekaupungissa suoritetun ajelun jälkeen.
Tässä kuva oikeasta:
www.turunsanomat.fi/extra/?t...0:0:0:0:0:
Tässä kysymykset: "Olet siis suorittamassa polkupyöräajokortin kirjallista testiä."
www.otavanoppimateriaalit.ne...oekoko.htm
Sekä toinen:
www.otavanoppimateriaalit.ne...nealku.htm

Eikun kaikki mummut korttia hankkimaan ; ))

Lähteet:
Google polkupyörän ajokortti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:05

mullapa on potkulaudan ajokortti,
(allekirjoitana leikkikoulun täti Amanda G. , Hki 20.5.1950),

Onkohan veilä voimassa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:14

Häh en ees tienny et sellaneki on....ala-asteel tuli kyl ompelukoneen joku kortti...heh kaikkee ne keksii.Eipä oo muuta ajokorttia ku henkilöautoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:27

Mummo huristaa ilman kortti vaikka 100 vuotiaaksi. Eihän millään kortilla ajeta mitään,vaan taidolla.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 23:01

Eipä oo korttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 23:35

Tähän tuli just törmättyä. Lapset suorittavat Saksassa sen neljännellä luokalla. Ei ole asiaa ajella polkupyörällä ennen sen suorittamista. Suoritusikä on noin 9 tai 10 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 00:44

Ei ole.
Silti tulee ajettua useampi tuhat kilometriä vuodessa ja ihan kortitta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 13:03

On