onko kemer aasian vai euroopan puolella?

Kemer on turkissa sijaitseva kaupunki ja se saattaa olla aasian puolella mutta toisaalta myös euroopan puolella...

Avainsanat: kemer turkki eurooppa aasia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 15:27

Jaaha, missähän se oikein onkaan? (Vanhan koulu-opin mukaan Eurooppa päättyi Bosporin salmeen ja Turkilla oli " jalka kummallakin mantereella", Kemer
sijaitsee Antalyan provinsissa, joka ainakin ennen oli Euroopan ulkopuoella

Turkin alue on yli 1600 kilometriä pitkä ja 800 kilometriä leveä, ja maalla on suorakulmiomainen muoto.[60] Turkin pinta-ala, järvet mukaan luettuina, on yhteensä 779 452 neliökilometriä, josta 755 688 neliökilometriä on Lounais-Aasiassa ja 23 764 neliökilometriä Euroopassa.

Bosporinsalmi on kapea salmi Turkissa joka erottaa Euroopan mantereen Aasian mantereesta. Salmi yhdistää Mustanmeren ja Marmaranmeren toisiinsa. Bosporinsalmi kulkee Istanbulin kaupungin läpi. Lähellä sen Marmaranmeren-puoleista päätä siitä työntyy länteen pitkä lahti, Kultainen sarvi.

www.kemer.bel.tr/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.04.2009 - 11:38

Eiköhän se eurooppalaisille kuulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 11:50

Näyttäisi kuuluvan euroopan puolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 12:10

Eurooppaan kuuluu Kemer.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 12:35

euroopan puolella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:47

Siis, jos ei edellä olevista vielä selvinny, niin Euroopan puolella, ja mun jälkeenkin voi vielä muutama kymmen vastata saman........ (vaikka eivät tietekään kerää vain pisteitä, vaan haluavat auttaa kysyjää ja muita asiasta kiinnostuneita)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:26

Se on Aaasiassa, Turkista on vain pieni palanen Euroopassa, eli Turkki ei ole Europan maa.