Jos ihminen tekee enemmän työtä saapi aikasemmin eläkkeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 15:30

Ei muulla konstilla kuin yksityisellä eläkevakuutuksella tai raatamalla itsensä ennenaikaiselle sairaseläkkeelle.

Lisätty: 28.03.2009 - 15:37

kyl se menee, sillä yksityisellä eläkevakuutuksella maksetaan esimerkiksi 60-65 v ja sen jälkeen alkaa normaali vanhuuseläke (monia tapaoja järjestellä sama asia)

se toinen vaihtoehto on painaa kahta duunia ja olla 50 v loppuunpalanut raato ja siirtyä sairaseläkkeelle (nykyisin aika vaikeaa) joka jatkuu sinne 65 v asti jolloin alkaa normaali vanhuuseläke

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 15:33

ei kai se noin mee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 15:40

älä unta näe

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2009 - 16:06

Normaalina työntekijänä sitä pääsee silloin kun isot herrat antavat luvan. Tai sitten käy kuin nyt meinasi käydä: juuri kun olet ovella se suljetaankin pariksi vuodeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:06

Ei sitä pääse paljolla työnteolla kuin työkyvyttömyyseläkkeelle, kuten minulle on käynyt, selkä aivan rikki ja toisten apua täällä kotona tarvitsen paljon ja olen vasta 52 vuotias ,30 työvuotta takana josta 10 vuotta oli toinen työ vapaapäiviä oli vain jouluna ja juhannuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2009 - 16:08

Ei sitä normaaleissa puitteissa pääse yhtään aikaisemmin, vaikka kuinka raataisi. Eläkeikä on eläkeikä, ja silloin pääsee, jos pysyy hengissä siihen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:18

hommaa vain jonkun puolueen jäsenkirja niin saat jonkun suoja työpaikan josta saat ison eläkkeen,ja loma reissutkin saat tehdä yhteiskunnan kustannuksella eli kova työnteko vie hautaan ei eläkkeelle

Lähteet:
pääministerin puheet ja teksti viestit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:22

Pääset työeläkkeelle jos olet ollut työeämässä yhteensä 35-40 vuotta. 63 -vuotiaana, elikkä valtio antaa kaksi vuotta palkkiota pitkästä työurasta. Jos nuo työurat eivät täsmää, pääset eläkkeelle 65 -vuotiaana. (Sairaseläke ja työkyvyttömyys onkin sitten eri asia). Näitä ei pitäisi sotkea toisiinsa, eläkeasiat ovat monesti niin kapulakieltä että niitä lukiessaan pitää olla tosi tarkkaavainen.
Vielä tuohon 63 v. on yksi ehto se pon jos joudut esim. 58 vuotiana työttömäksi työnantajan tuotannollisista ja taloudellisista vaikeuksista. Kannattaa ottaa ajoissa asioista selvää niin ei tule yllätyksenä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 17:06

"hullu paljon työtä tekee", muut on lomautettuna tai irtisanottuna!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 18:45

Itse jäin juuri 60-vuotiaana, ja yritin ennen sitäkin tehdä mahdollisimman vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 20:34

Saahan ainakin paremman eläkkeen jos hankkii hyvin,että paina vaan töitä. Ei se eläkeikää alenna....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 16:03

kyllä se niin vain on , että ei siihen muu auta, kuin tehdä töitä, töitä ja töitä...enkä tiedä minkä ikänen olet , joten vaikea sanoa kuinka kauan niitä hommia sitten teet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 23:08

Kyllä eläkeikä on vieläkin sama vaikka tekisit töitä paljon. Hankkiudu poliitikoksi tai aloille, josta pääsee eläkkeelle aikaisemmin.