Onko kellään kokemusta ilmalämpöpumpusta pienessä asunnossa? Neliöitä 23 joten onko siitä mitään hyötyä tän kokosessa asunnossa??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 20:07

Alle 50 neliöiseen asuntoon ei kannata asentaa ilmalämpöpumppua, tehot siinä laskettu yli 50 neliöiseen. Kannattaa ennemmin hankkia noin pieneen asuntoon siirrettävä ilmastointikone pistotulpalla toimiva, eli töpseli seinään ja valitsee kolmesta nopeudesta ja voi valita - lämmitys -jäähdytys, jossa myös ilmansuodatin, putsaa huoneilmasta myös pölyt ja vie kosteutta, liikkuu neljällä pyörällä, siis siirrettävä, koko noin 30 x 30 x 80.

Lähteet:
meinas unohtuu tää lähde; tuo miu ukkoi, ku työksee tekee ilmastointii, yms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 19:58

kylä siitä on hyötyä, ja saat sen aika edullisestikkin , mutta nyt en tiedä ,että haluatko sen viilentävän vaiko lämitettävän asuntoasi....? silloin sen säästöt ovat ihan eriasia sähkölaskussa.mutta jos sähkölaskussa ei merkitystä, niin on hyvä viilentään ja lämmintään.........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:25

Ei sitä kannata komeroon asentaa. Ikkunat kiinni ja pieni ilmastointikone nurkkaan (tai seinälle jos lattialla ei ole tilaa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:38

isompien asuntojen etu, pienempää ei kannata laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 21:34

Ei minun mielestä niin pieneen asuntoon....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 23:39

Ilmanvaihdon voi hoitaa muutenkin