Lähetin tyttärelleni ulkomaille hyvin pakkaamani kalliin matkapuhelimen postissa normaalina kirjeenä. puhelin ei koskaan saapunut-

perille. Voinko vaatia korvauksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 19:26

Arvoposti pitäisi aina kirjata, silloin itsekin voi seurata lähetyksen kulkemista kotikoneelta käsin "lähetystunnuksen" avulla.

Arvokasta lähetettävää
Kun lähetät rahaa tai arvotavaroita, käytä niitä varten suunniteltuja lisäpalveluja. Vakuuta tai kirjaa lähetys, varmista vastaanottajan henkilöllisyys tai lähetä postiennakolla.
www.posti.fi/paketit/arvokas...tavaa.html

Katso alla olevasta linkistä Lähetysten seuranta

Lähteet:
www.posti.fi/postipalvelee/l...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 18:47

todellakin voit ja vaadi!! onpa ikävä juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 18:48

no tietysti voit vaatia korvauksia :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 18:48

Tuohon en osaa vastata mitään.Pitkä aika siitä on? Voithan sinä soittaa sinne postiin ja kysellä lisää asioita että mikä on. No... Harmi kun rahat menivät hukkaan toivottavasti saisit sen korvauksen. T.Vähän nuorempi koiran kaveri joka ei oikein tiedä näitä asioita niin tarkasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 18:51

koita saada postia vastuuseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2009 - 19:02

Minä olettaisin, ettei se postin vika ole. Kyllä se siellä ulkomaanmatkalla kohti määränpäätä on kadonnut. Kuka paikallisten rehellisyydestä tietää, tuskin on yhtä suuri työmoraali. Kun saisit tietää mitä reittiä pakettisi on kulkenut, niin voisit yrittää ottaa selvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 19:08

Kun lähetit sen tavallisena kirjeenä ei postikaan ymmärtääkseni ole siitä katoamisesta vastuussa. Arvotavara pitää aina lähettää kirjattuna tai vakuutettuna. Mutta kysy nyt kuitenkin postista varmuuden vuoksi mitä on tehtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 20:39

Koska lähetit puhelimen tavallisena kirjepostina, ei Posti tule ottamaan kantaa katoamiseen, vielä vähemmän rahalliseen korvaukseen. Valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 23:34

Vaatia voi, tulosta ei ole luvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 23:54

Et voi todistaa mitä siellä oli kun et kirjannut/vakuuttanut lähetystä.
Jatkossa vastaavat tavarat mieluummin paketissa muiden romppeiden mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 00:52

Ei heru korvauksia, kun et lähettänyt postivakuutettuna lähetyksenä.

Lähteet:
www.posti.fi/kortitjakirjeet...hetys.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 02:14

mistä haet korvauksia,,ymmärrän kyllä kun kysyt anonyymina,mutta et taida ymmärtää tätä vastausta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:28

Oliko lähetys vakuutettu?Muuten menet postiin ja teet katoamisilmoituksen.