Meneekö kone joskus jumiin,Sen saa pois jumista painamalla 30sekuntia tai enemmän virtakytkimestä,

Tämä toiminta ainakinn uudemmissa koneissa,

Lisätty: 25.03.2009 - 09:48

Ei kuuluisi mutta kun jumittaa,aivan väkisen,kävin tuossa aioilla joka paikassa valittivat helevetti kun jumittaa,

Avainsanat: jumissa. kone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 21:48

Itseasiassa ATX-virtalähde sammuu kun painaa virtakytkintä yli neljä sekunttia.

Tosin systeemin kaataminen väkisin ei ole pidemmän päälle mikään ratkaisu.
Mulla ei ole ollut ongelmia sitten marras -07 Vistan kanssa, ei jumita, ei kaadu..miksi.
Rauta ja softa on sovitettu koneen mukaan, ei se uusi ole aina paras vaihtoehto.

Putte_46:sen neuvoa hyödyntäen "Windows Tehtävienhallintaan pääsee helpoiten painamalla kerran yhtä aikaa Ctrl Alt ja Del ja odota hetki. "
Kannattaa katsoa mikä sovellus tai palvelun varaa kaiken prossu tehon.

Asenna CCleaner tarkista mitkä ohjelmat käynnistyy bootissa esim. Acrobat_SL(speedloader) on hyödytön jos et availle toistuvasti PDF- tiedostoja.
Kannettavissa on jopa vakio muistia ajatellen käsittämättömän paljon tausta-ajossa olevia ohjelmia, osa täysin tarpeettomia.

Kannettavien kiintolevyt ovat hitaita joten malttia.

Vaikka kaikki mihin menee yli kaksi sekunttia on likaa...:-)

Kysyjän kommentti

asian tunteva vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 08:47

kiitos vinkistä, olenkin ihmetellyt, kun sivut ei käänny ja muutenkin takkuaa, niin anna koneelle tauon, joten suljen sen ja avaan muutaman tunnin kuluttua, niin taas toimii, miksiköhän niin käy vällillä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:43

Koneen ei tietenkään kuuluisi koskaan jumittaa, jos olet käyttämässä sitä. Kun koneen jättää seisomaan, se saattaa mennä virransäästötilaan.

Virransäästötilassa esimerkiksi koneen näyttö, kiintolevy ja tuulettimet saattavat sammua riippuen virransäästötilan asetuksista.

Koneen saa takaisin käyntiin painamalla virtapainikkeesta. Kertapainalluksen pitäisi riittää. Koneen herääminen saattaa kestää puolisen minuuttia.

Voit tarkistaa ja muuttaa virransäästöasetuksia ohjauspaneelista (ainakin Windows Vistassa):

Käynnistä painike --> Asetukset --> Ohjauspaneeli --> Virranhallinta-asetukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:44

Kun koneeni menee jumiin,irroitan kaikki piuhat ja tosi vaikeissa tapauksissa otan akun hetkeksi pois.Tämä auttaa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:46

jos mulla menee jumiin restarttaan sen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:48

Minulla on vanha viritys ja hoidan jumitilanteen joskus menemällä Käynnistä valikkoon ja sieltä valitsen Käynnistä uudelleen. Siitä valikosta, jossa on kolme vaihtoehtoa, se oikealla oleva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:08

Minulla jumittaa aina silloin tällöin eikä mikään toimi silloin minä sammutan koneen avausnappulasta sitä ei saisi tehdä mutta on pakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:38

Jos kone (Windows XP) "menee jumin" niin suosittelisin menemään "Windows Tehtävienhallintaan" siellä Sovellukset sivulta näkee mitkä Sovellukset on Käynnissä ja mikä on jumissa, esim. usein voi olla Firefox jonka Tila = ei vastaa ja silloin voi valita vain sen ja klikata ruutua Lopeta tehtävä.
Näin voi pysäyttää pelkästään sen tai ne jumissa olevat, eikä muuta.
Normaali tilanne on Prosessit: 69, Suoritinkäyttö: n. 20 %, jne.
Katso myös sivuja Prosessit ja Suorituskyky.

Lue myös ohjelman ohjeita
Tehtävienhallinta antaa tietoja tietokoneessa käynnissä olevista ohjelmista ja prosesseista. Tehtävienhallinta näyttää myös prosessien yleisimmät suorituskyvyn mittarit. ...

Windows Tehtävienhallintaan pääsee helpoiten painamalla kerran yhtä aikaa Ctrl Alt ja Del ja odota hetki.
Katsotaan mitä muut sanoo / neuvoo ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 15:17

Ja vanhoissa koneissa ei yksinkertaisesti kannata pitää samanaikaisesti kymmentä sivua auki. Sulkee ne sitä mukaa kun menee niiltä pois, jo tuo auttaa ehkäisemään jumitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:29

meillä molemmat koneet sekoaa vähän väliä :S mikään ei tunnu auttavan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 17:53

Saattaa mennä joskus