Onko naisella oikeus salata isyys sosiaali viranomaisilta ja myös lapselta.Mielipiteitänne asiasta toivoisin.

Kyllä mielestäni lapsella on oikeus isäänsä,voi olla et olen kalkkis,ei haittaa minua.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 09:24

Tää on veikea asia. Naisella on mielestäni oikeus salata asia, mutta toisaalta niin kuin sanoit lapsella on oikeus isäänsä. Lienee niitä henkilökohtaisia tai tapauskohtaisia asioita.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 09:24

Voi sen salata ja joskus on parempikin se tehdä, joku kundi on tytön kanssa ollu silleen yhden yön , tarkoittamatta tehdä lapsia, ei ne nuoret aina tiedä sen jälkeen , mitä seuraamukselle tehdään ja tytöt kuitenkin haluaa sen lapsen pitää , ja vähemmällä pääsee jos ei kerro kenellekään mitään, se elatus raha on niin pieni kuitenkin jonka oikeus määrää, ja sen rahankin saa yleensä vasta ulosotosta jos saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 10:05

huh..olipas paha kyssäri, en osaa kylläkään itse sanoa mikä ois pareen, kun lapsen kannalta ois hyvä, että tietäis isän..edes nimen, mutta tapaus kohtaisesti ehkä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 11:09

periaatteessa on oikeus salata.. jos se isä on joku esim. narkkari niin voisin ihan hyvin jättää kertomatta lapselle sen isästä. Mut toisaalta lapsella on oikeus molempiin vanhempiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 11:13

Periaatteessa kyllä eli poikkeustapauksissa. Vaikea asia edes ajatella jos elää normaalisti.
Lapselle olisi kuitenkin syytä kertoa ,iän karttuessa, edes joatin. Säästyttäisiin monelta psykoterapiaistunnolta. Jokaiselle om alkuperä on tärkeä asia, jos ei siitä tiedä, asia taatusti askarruttaa.

Lisätty: 16.03.2009 - 11:13

Vastasin lapsen näkökulmasta.

Lisätty: 16.03.2009 - 13:38

Eihän äiti läheskään aina tiedä kuka on lapsen isä. Nykyään tuo on lisääntymään päin, valitettavasti. Sekin pitäisi voida kertoa lapselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 13:11

minusta pitäisi puhua lasten oikeuksista ja lapsella oikeus edes tietää että hänellä on isä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 13:58

Mun mielestä jokaisen lapsen pitää saada tietää,kuka on isä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 14:03

en ota kantaa... ;) jokainen tappaus on yksilöllinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 18:51

Lapsella oikeus isään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 23:09

Mielestäni ei saa salata isältä, se nyt on kyllä ihan sama mitä sosiaaliviranomaisille kertoo.

Ja jos isä on kykynemätön isäksi niin voidaan tältä siltä evätä tapaamisoikeus eli ei ole tarvetta kuitenkaan salata asiaa.