esim. 120neliön talo rakennettu 2000luvulla.kuinka paljon on maalämpöpumpun sähkönkulutus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 21:30

Paljonko talon lämmönkulutus on ollut ? Onko patteriverkostoa vai... ?
Mutta se ei suinkaan ole lämpöpumpuilla 1/3 verrattuna suoraan lämmitykseen, koska se riippuu niin monesta asiasta, säästö on yllättävän pientä, tai ei ollenkaan jos kesällä jäähdyttää paljon.
lue seuraava:
TAMPEREEN TEKNILLINEN YLIOPISTO
www.tut.fi/units/rka/rtt/tut...051128.pdf
3.1 Lämpöpumppulämmitys ja suoran sähkölämmityksen vertailu kuormitusmittausten pohjalta
Vertailun kohteena on 150 m²omakotitalo...

Maalämpöpumpun tuottamasta energiasta
1/3 on sähköä ja 2/3 on peräisin maasta. Mikäli lämmitysenergian tarve
on suurempi, kytkeytyy päälle sähkökäyttöinen lisävastus.

www.sulpu.fi/
Kahden vuoden käyttökokemuksella 180m2/700m3 omakotitalossa sähkönkulutus 20000kwh Ekowellin pumpulla, josta taloussähkön osuus ehkä n. 6000kwh --> pumppu veisi 14000kwh/vuosi onko ihan ok noilla neliöillä/kuutioilla ?

keskustelu.suomi24.fi/show.f...0008230409

Kirjoita Googleen maalämpöpumpun sähkönkulutus niin saat paljon linkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 21:04

Maalämpöpumpun sähkönkulutus syntyy suurimmaksi osaksi kompressorien toiminnasta.

Täällä jotain tietoa:
www.suomela.fi/ekolampoa-tupaan.aspx