Sinun puutarhaunelmasi?

Lisätty: 13.03.2009 - 07:17

Ihania unelmia kaikilla, mutta Lennu tuntuu olevan samanlainen kuin minä. Mulla oli viime kesänä maitokärry ja kaksi tonkkaa tien varressa. Tonkkien päälle rösyinä kasvavia kukkia. Heinäseipäistä tälle kesälle suunnitteilla kärhöjen kasvupaikkaa..yms.
Unelmani olisi pieni, rehevä puutarhapiha, ei niin viivasuoraan tehty. Siellä solisee vesi ja kitkettävää ei juuri olisi. Marjapensaita- ja puita sekä kivoja pieniä levähdyspaikkoja missä voisi istua, lueskella ja unelmoida. Puutarhan perillä olisi pieni, lasinen kasvihuone, jossa saisin kasvattaa mitä milloinkin mieli tekisi. Ihmisellä täytyy olla unelmia.

Avainsanat: rönsyilevä englantilainen parveke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.03.2009 - 23:10

Minulla olisi hyötykasveista koostuva puutarha. Marjapensaita, pari omenapuuta, tietysti tillit, persiljat, sipulit, kurkut, punajuuret, porkkanat, jopa perunaakin vähän. Kauneutta sinne toisi lisäksi valkoiset ruusupensaat, sireenit ja orvokit.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 20:38

oi niitä niin paljon, aina uneksin isosta puutarhasta, mutta kun olen hoitanut tämän pienekin rikkaruohoista, kun ei oikein pysty sitäkään kunnolla tekemään niin olen taas tosi tyytyväinen tähänkin, joten ei suuria unelmia, ehkä muutama marjapuska ja jokin puu...niin ja uusiksi mansikkamaa pitäis tehdä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 20:49

en mä jaksaisi pitää huolta puutarhasta.. paitsi jos musta tulee vaan kotiäiti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 20:50

Selkeä ei mitään piiperryksiä ,pensaita,. omenapuita sais olla mieluiten vanhoja.Hyötykasveista mustaviinimarjaa,karviaisia niitä isoja vihreitä,ei ainankaan paljon kukkivia kukkia ,en ole mikään viherpeukalo,nurmikkoa,tämän kaiken keskellä iso uimaallas ja tietysti grillikota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 21:07

Muutama kihokkikasvi nurkkiin pyydystämään kaikki hyttyset.
Niiden lisäksi omena-, luumu- ja päärynäpuita sekä karviais-, vadelma- ja herukkapensaita.
Keskelle suuri tila harrastaa ja pelata pelejä kuten vaikka mölkkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 22:00

Minun puutarhani ei tule koskaan valmiiksi. Kun saan kaikki suunnilleen valmiiksi, iskee halu tehdä jotain uutta. Jos olen kasvattanut punaisia kukkia, seuraavana kesänä on valkoinen mieluisampi. Kukkia ja pensaita pitää siirrellä talon ympäri niin, että ne ovat pää pyörällä.

Minulla on parintuhannen neliön tontti ja siinä riittää tonkimista. Viime kesänä istutin etupäässä pensaita, koristepuita ja alppiruusuja. En kasvata juuri mitään järkevää: mansikat, pari penkkiä perunaa, kurpitsat, raparperi, omena ja kirsikat ovat siitä hyödyllisimmästä päästä.

Mutta kukkivia perennoita, erikoisiakin on pihallani. Sitten minulla on tapana keksiä jotakin hassutusta pihalle. Jokin rakennelma heinäseipäistä tai sammalilla päällystetty tuoli, johon on istutettu mehikasveja.

Minulla on useita lepopaikkoja pihalla, joissa voi istahtaa ja katsella pihaa. Eilen maalasin juuri vanhan separaattoripenkin kukkia täyteen ja samoin vanhan työkalupakin samaan tyyliin. Niistä saan kivan lisän kesäiseen pihaan johonkin kulmaan.

Minä olen tainnut toteuttaa puutarhaunelmani jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 23:18

Raamatun paratiisiksi kuvattu juttu... omenoista ei niin väliä - sattuneesta syystä - mutta viinirypäleitä olis syytä olla käden ulottuvilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 00:34

Haluaisin talvipuutarhan. Se ois kiva. Suurehko pyöreä lasihuone kupolilla, jonka keskellä on suihkulähde. Hyvin pieniä puutarhavaloja kasvien juurella. Viinirypälettä ja jotain eksoottista, taateli täytyy olla myös. Suihkulähteen vieressä on rautaiset, koristellut puutarhakalusteet, joissa on upottavia tyynyjä, jossa voi istuskella ja kuunnella lähteen solinaa. Osa kasveista olisi niin korkeita, että ne kaareutuisi ylös kupoliin. Keväällä talvipuutarhassa alkaisi aikainen kukkaloisto, voi sitä tuoksujen huumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:19

Unelmani on tyylikäs, itsehoituva puutarha!

Lisätty: 13.03.2009 - 09:53

Puutarhaa en varsinaisesti halua. Vapaa-ajan talon piha on kyllä puutarhamainen mutta sellainen ettei sen kanssa tarvitse koko aikaa uurastaa. En ole puutarhaihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:10

On jo satoja marja pensaita,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:04

minun puutarhassani saisi olla kauniita kukkia, ruusupensaita, sekä muita hienoja istutuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:21

minun puutarhassa on puutarhuri sitä hoitamassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 20:50

pelkistetty, siisti, yksinkertainen, harmoninen, vähätöinen kivipuutarha, vähän sellainen Japanilais-tyylinen