Taas uusi koulusurma maailmalla. Mitä mietteitä? Pelottaako?

Itseäni pelottaa, että ilmiö leviää ja nuorten pahaolo näkyy yhä enemmän näin rajusti. Pelottaa tunteiden puute, miten ihminen voi olla tälläinen toiselle ihmiselle. Se kuvastaa täydellistä paatuneisuutta. Ja pelottaa, että kuka vaan voi olla jos koska vaan uhri. Minun lapseni. Sinun lapsesi. Todella pelottavaa!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 14:56

kyllä se pelottaa kun tämmöisiä tapahtuu kuluissa. omat lapseni ovat myös koulussa. poika on 18 vuotta käy ammatti koulua ja tyttö ala-astetta 4 luokkaa. tyttö välillä kysyy äiti miksi tapahtuu tämöisiä koulu surmia. no niihin sit on vastattava. ja mietin mitä vastaan. miksi väkivaltaa on niin paljon kouluissa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 13:42

Näitä nyt tuntuu tulevan vähän väliä, mut ei pelota silti. Luulisin, et suomesssa yritetään tämän asian suhteen olla jo tarkempana. Aika tarkkaan kuulusteluun joutuu jos alkaa puhuu koulussa tyhmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 13:43

kyllähän nyt jo lapset pelkää kouluun mennä...tämä on todella huolestuttavaa, mutta en osaa oikein lääkettä antaa tähän tilaan, muuta kuin että enemmän pitäisi olla kouluissa psygologeja ja aikaa oppilaile, mutta kaikkein eniten aikaa ja seuraa kotona jotta nähtäis että nuori voi huonosti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 13:46

Yli 100 koululaista/opiskelijaa surmattu, aikaväliä en muista mutta ei se aikajana kovin pitkä ole.
Kauhistuttavaa.
Kotoa tuo kaikki paha on lähtöisin, eli ei viitsitä seurata nuoria ja lapsia, muu on niin paljon tärkeämpää. TV, internet ja muut kaiken mallina nykyään. Jos tyttöystävä jättää, kompensoidaan asia ampumalla joukko nuoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 14:31

Voi se olla niinkin että vanhemmat joutuvat tekemään pitkää työpäivää saadakseen elannon perheeseen, silloin lapset jäävät heikommalle, ja on myös lapsia jotka peittävät pahan olonsa koulukiusaamisella tai sulkeutuneisuudella, yhteiskunta ei anna lapsen olla lapsi ennen kouluikää koska kaaviot on laadittu näin. Hyvin arka lapsi on hukassa kouluelämässä sekä jos sinulla on joku vamma tai farkut ei ole diesel merkkiset , Tai jos et syö ja juo mäkkärin tuotteita, ja uskotko mutsias . minulla 50 luvulla syntyneenä ei ollut näitä ongelmia koska yleensä oltiin köyhiä, oppikoulua kun kävin silloin vasta huomasin erot , lukioon mennessä erot tasaantuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 14:56

ei pelota..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 15:06

kyllä minuakin pelottaa.kauhajoen jutun jälkeen varsinkin.ei parane sanoa että onneksi ei suomessa tällä kertaa.oli paikka mikä tahansa niin aina sama tulos.aina jotkut joutuu kärsimään tällaisten seurauksista.ed.mainitun kanssa samalla vuosikymmenellä syntynyt,köyhä olin myös ja silloin ei vitsaa säästetty,kuri saisi lapsiin olla kovempi nykyisin.pääsevät kaikesta liian helpolla.itsellä kuusi lasta ,ei ole voimatoimia tarvinnut käyttää,ei edes tukkapöllyä antaa saatikka luunappia,aina totelleet kun hyvällä on selittänyt asiat ja ainahan ne puhumalla ratkeaa jos vaan viitsii siihen aikaa käyttää.kuulemista ja huomiota se nykyajan nuoriso kaipaa ja varsinkin sitä perheen yhteistä aikaa.itsellä nuorin nyt tällä hetkellä ekaa vuotta ammattikoulussa ja sielläkin jopa on ollut jotain uhkauksia , varsinkin sen kauhajoen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 15:23

Todella huolestuttavaa tälläinen uusi villitys! Se on nyt levinnyt ja pahoin pelkään, että lisää tulee tapahtumaan. Asialle pitää tehdä kiireesti jotain ja hyvät vanhemmat alkakaa kasvattamaan lapsianne ja seuraamaan mitä he touhuavat, välittäkää heistä ja rakastakaa rajojen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2009 - 16:45

ei pelota.mutta ärsyttää kun vähän väliä tapahtuu jossain maailmalla koulusurma...sitten kun yksi tekee niin muut matkivat ja taas tulee uusi koulusurma......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2009 - 16:45

Vanhemmat nimenomaan ovat avainasemassa lastensa ja nuortensa seuraamisessa. Kyllä jokaisen vanhemman pitäisi huomata, jos lapsi alkaa käyttäytymään poikkeavasti. Ja kuri pitäisi kotona olla pienestä lähtien. Tiedän sen omasta lapsuudestani. Se joka kuritta kasvaa, kunniatta kuolee. Ja näinhän näille koulusurmaajillekin on käynyt. Vanhemmat, herätkää !!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 18:31

Vaikea asia antaa järkevää kommenttia kun siihen ei päättäjätkään pysty.
Suomessakin suunnitellaan yhä lakimuutosta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 20:35

Ei pelottavaa, mutta huolestuttavaa. Asennemuutos kotona ja muualla saattaisi auttaa tilannetta.
Nyt oma itse, raha ja muut kovat arvot liikaa muodissa, kaikki eivät pysy vauhdissa mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 14:28

Kyllä sitä ajattelee koko ajan,että koska taas uusi koulusurma tulee ja tapahtuuko se meidän koulussa,pitää olla aina varuillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 01:41

Ei pelota, joskin koulumaailmassa oppilaat vedetään ainakin meidän opinahjossa niin tiukalle, että jotkut lopettavat, jotkut pimahtavat. Ymmärrän pimahtaneita aivan täysin, kaikki sitä ei tee. Apua ei ole saatavana silloin kun tarvittaisiin. Terkkarikin vaan sanoo voi voi koita kestää.