Nuoren masennuksen oireita ja mitä apua masennuksen hoitoon voidaan tarjota/järjestää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 10:36

väsymys, ärtymys, koulu voi alkaa mennä huonommin.. kouluterveydenhoitajan kautta voi saada lähetteen psykologille..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 10:40

kannattaisiko käydä juttelemessa koulupsygolokilla..tai terveysisarelle, kyllä siihenkin lääke löytyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 11:28

Täällä tietoa nuorille ja heidän perheilleen:
www.ktl.fi/attachments/suomi...007b06.pdf

terveysnetti.turkuamk.fi/per...aisuus.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 11:43

mun mielestä kannattas mennä juttelemaan koulupsygolokille. tai sit mielenterveystoimistoon sieltä saa myös apua. ja onhan myös perheneuvola sieltäkin saa apua. mutta apua kannattaa pyytää muuten ei tiedä mitä masennus saa aikaan. mitä pahempi masennus siitä kannattaa kyllä keskustella henkilön kanssa jolla on tietoa. minä olen itse kärsinyt masennuksista. ja olen aikuisena ihmisenä hakenut apua mielenterveys keskuksesta. ja apua olen kyllä saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 13:13

syömishäiriöt on yksi oire myöskin..
masennuksesta tosin on tullut muotisana nykyään. Paha olo ja pettymykset kuuluvat ihmisen elämään , aina ei ole kysymys masennuksesta. Masennus on silloin kun on vaikeuksia päästä sängystä pois, unettomuutta, haluttomuutta.. itkuisuutta, ei jaksa eikä jaksa välittää. Masennuksen kyllä erottaa, se on masennusta se. Mutta on myös lukematon variaatio muita pahoja oloja jotka kuuluvat nuoruuteen ja elämään. Kannattaa olla tarkkana, ettei turruta itseään turhaan lääkkeillä, niitä näet hätkisti tarjoavat. Koettaisn ensin liikuntaa , harrastamista, elämän meininkiin tarttumista, miltä se tuntuu..joskus oloa keventää pelkkä puhuminen. Ota kaikki muut konstit ensin käyttöön!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 01:58

Kyllä vaihtelu virkistää nuoriakin. Retkelle ja luontoon niin masennus korjaantuu.