oikea iso kysymys on , kun jääkappipakastimen jääkappi pakastaa, mistä johtuu, kun ei pysy 4 asteessa, vaan nollaa sen heti 0 aste

kyse elektrolux jääkaappipakastimen jäkapista, se on kokoaja 0 astetta, kyllä tuntuu kylmemmältä, ja kun laitan sen 4 ast..niiin saman tien tulee tauluun 0 ast...? olen katkaissut virtaa, ja yrittänyt uudelleen, mutta sama toistuu, mahtaisko olla tiensä päässä, ostettu 02 et vanha jo...6 v, mutta tuollaiseksi koneeksi niin ihmeelisen lyhyt ikäinen, jos on loppu..kategoria kait vääräkin mutta ei haittaa kaiketikaan..

Lisätty: 12.03.2009 - 13:00

nyt sitten seurannut tota jääkaappia ja ihan norm.läpö eli 4 astetta + heti kun laitoin tuon viestin niin napsu korjas tuon kaapin hihiiiii....pitää seurata , mitä tuolla jääkaappissa tapahtuu oikein hmm..

Lisätty: 12.03.2009 - 13:17

kiitos putte 46 seikkaperäisestä vastauksestasi..noin me teemmekin..kiitos v ielä kerta..

Lisätty: 16.03.2009 - 11:06

korjaaja kävi ja kuntoon tulee oli joku lämmönkampa??ja se dikimittari rikki???no en varma noista viosta, mutta n.130 remppa ja kannattaa se tehdä..eipä jää puolikuntoista konetta nurkkiin pyöriin..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 12:54

Et kertonut kaapin mallia,
mutta siinä on siis: Elektroninen lämpötilan ohjaus ja LCD näyttö
Kaapin lämpötila voidaan säätää asteen tarkkuudella. LCD-näyttö kertoo, mitä toimintoja on valittuna ja paljonko sisälämpötila kulloinkin on.

Lue käyttöohjeesta - oletko tehnyt sen asetusarvon muuttamisen todella oikein ?
Käyttöohjeita löytyy: www.electrolux.fi/node240.aspx
MALLI ja PNC löytyvät laitteen arvokilvestä. (jääkaapin sisäseinällä).

Jos olet toiminut oikein, etkä saa asetusarvoa muutetuksi,
niin vika on "vain" siinä Elektroninen lämpötilan ohjaus ja LCD näyttö -laitteessa (elektroninen termostaatti).
Sen korjaus tai vaihto - aika kallis, mutta kaapi ja kompressori on muuten ihan hyvä.
Muista että
Asetusarvon muuttamisen jälkeen, näyttö palautuu näyttämään jääkaapin sisälämpötilaa.

Lisätty: 12.03.2009 - 18:01

Kiitos kiittämisestä
Lisään vielä, että jos se vielä oikuttelee vaikka asetusarvo olisi oikein, niin näissä kaapeissa helpoin/halvin vika voi olla huono/löystynyt sähköjohdon liitos, Joko säätimelle tuleva syöttöjännite pätkii tai, sieltä säätimeltä esim. kaapin lämpötilaa mittaavaan anturiin lähtevä johto, tai katkos itse anturin sisällä. Liittimet on usein "Abiko-liittimiä".

Miten se olikaan ? eikö anturina ole yleensä PTC-vastus, jolloin kosketuksen huononeminen aiheuttaa sen, että jääkaappi kylmenee liikaa - vai päinvastoin ?

Lähteet:
www.electrolux.fi/node240.aspx

Kysyjän kommentti

kiitokset vielä..kertaalleen ja vika oli höyrystimentunnistin, ja jokin muu...kuluvia osia jotka saattaa useaankin kertaan hajota,mutta korj ei ollut kuin 99e..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 10:23

Laita sinne sisälle joku lämpömittari niin näet onko se 4 astetta, jos se on lämpimämpi niin silloin on varmaan kompressori mennyt, sen huoltoliike uusii tai jos on tuttava sähkömies niin vaihtaa, ei sitä uutta heti kannata ostaa, tuon ikäinen ei sähköäkään paljoa vie.Meille on tehty em. toimenpide ja hyvin vielä pelaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 10:31

En osaa neuvoa,mutta kodinkoneet kestää kuulem vain 5vuotta,on silleen tehty ,kertoi naapurini,paska homma,jos pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 10:44

Siinä on jokin vika. Nykyiset laitteet kestävät tosi lyhyen ajan, 5 v annetaan laitteen kun laitteen kestoajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2009 - 11:33

Hui sanon minä. Huonoja ovat koneet nykyisin. Minulla on pakastin joka ostettu vuonna -86, ja jopa toimii. Upouusi siinä vierellä sulassa sovussa vanhan kanssa. Mutta nyt siihen kysymykseen. Minäkin suosittelen sitä mittarin laittoa sinne sisälle, niin näet todelliset lukemat. Sen mukaan sitten toimit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 12:56

meil on kaapissa säätönappula jolla voi säätää halutun lämpötilan? katso onko kaapissasi samoin