Mikälainen on olotilasi,kun olet reporankana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 13:48

Makaan väsyneenä evääkään väräyttämättä.
Sanonta tullee sadusta, jossa Kettu Repolainen näytteli kuollutta eli makasi reporankana tienpenkalla, kun ukko kalakuorma hevosensa vetänässä avoreessä ajeli ohi. "Tuostapa saan hyvän ketunnahan", tuumi ukko ja heitti ketun kalakuorman päälle. Mutta ketun reporankana olo loppui siihen, kettu piristyi ja alkoi etureellä istuvan ukon selän takana heitellä kaloja hankeen ja lopuksi hyppäsi itse. Kun ukko tuli kotipihaan ja nousi
reestä, hän huomasi sekä ketun että kalojen kadonneen.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,tämä satu oli minullakin mielessäni,kun kysymyksen tein.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 09:28

Kyllähän se on varsin väsynyt, usein jonkun kovan suorituksen tai sairauden takia. Silloin sänky kutsuu. Näin meilläpäin.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:34

Sängyssä selällään,ja selkä rankasuorana,olo kuin kuiva porkkanan naatti,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:47

olo kuin "kuolleen pieru" :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:47

sängyssä makaat pitkällään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:48

Olo on kuin tapetulla madolla. Parempi pitää sänkyä selässään silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:59

'silloin sitä on viriili kuin sateen raiskaama lehmänpaska' , tätä mieltä on (oli) edesmennyt enoni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 10:14

Olen silloin fyysisesti tosi väsynyt, sekä aivotoimintani lähes pysähdyksissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 10:19

olo on kuin junan alle jääneenä, mutta en kylläkään ole koskaan tavannut yhtäkään ihmistä joka ois jäänyt junan alle, mutta olettaisin , että tunne ois sama, kuin reporankana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2009 - 11:28

Puolikuollut olo, ei jaksa itseään liikauttaa mihinkään suuntaan edes vaakatasossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 11:35

Saunan, lenkin ja sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 12:06

olo on silloin niin laiska et ei jaksa tehdä mitään. väsyttää ei jaksa kunnolla edes kävellä mihinkään kun jalat on niin raskaat. sanotaan myös et on kuin kuoleman väsynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 13:12

Huomenta vaan..täs makasin reporankana muutaman tunnin yövuoron jälkeen ja vieläkin oon ihan kuitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 13:49

Tosi tosi väsynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 14:49

rättiväsynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 01:28

Kaikkensa antanut.