Käytätkö kesäkurpistaa millätavalla..??

Opin vasta muutama vuosi takaperin käyttämään.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 22:50

Minä soseutan kurpitsat ja laitan pakasteeseen. Käytän sitten pitkin talvea sosetta keittojen pohjana. Lisään esim. juustoa yms.

Tai siten koverran osan pois ja täytän jauhelija-juustoseoksella maustaen maun mukaan mitä sattuu olemaan kotona ja kuorrutan uunissa.

Tai paistan porkkanasuikaleitten ja sipulin kanssa paistinpannussa lisukkeeksi.

Kysyjän kommentti

Hyvä vinkki pakastus...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 00:47

Teen siitä sitruunan ja sokerin kanssa hilloketta. Nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 06:58

kesäkurpitsan suikaleita , keitän ja lisään porkkanasuikaleet myös, etikkaliemi ja relis on valmis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 07:08

en käytä.. mut jos käyttäisin niin viipaloisin vaikka johonkin salaattin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 07:13

Itse en ole sitä valmistanut,mutta olen syönyt kesäkurpisa tomatti vuokaa työpaikallani ja hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 08:37

käytän, keitoissa, pannulla, uunissa tehtyyä. Hyvää on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:02

Siivuina leivän päällä,grillissä pahtelen,ja vaikka mitä.laatikkoruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:05

Kyllä, laitan munakoiso-kesäjurpitsavuokaa kesällä jos saan pienikokoisia kesäkurpitsoita (mikä on Suomessa vaikeata valitettavasti). Voi laittaa myös salaattiin kurkun asemesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:06

Ruoaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 15:17

Käytän kesäkurpitsaa esim. moussakassa (mussakassa suomalaisittain), ja kreikkalaisesta mussakasta poiketen laitan myös valkosipulia ja juustoraastetta tähän ruokaan, eli tehty omasta päästä ja vähän tuot keäkurpitsaakin:) Sooon niiin maan perusteellisen hyvää ja tulee siel uunis ihan issessee...njami...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 22:46

Grillissä siivuina muun roinan jatkona

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:05

minä halkaisen paistan pannulla, molemmin puoli vain vähän aikaa. sit kesällä grillataan rillissä samoin vähän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 14:28

Kasvissosekeittoon. Keitän porkkanaa, perunaa ja kesäkurpitsaa kasvisliemellä maustetussa vedessä, soseutan ja lisään tilkan kermaa. Nam!