Kuinka helposti norjasta suomalainen voi saada töitä?

Itselläni on yo-tutkinto ja liiketalouden merkonomin tutkinto.

Avainsanat: bergen norja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 21:45

Tiedän myös henkilön joka oli kalatehtaassa töissä, viihtyi hyvin mutta ainakin hänen kaikki rahat meni juhlimiseen kun ei ollut mitään muuta tekemistä, asuivat parakeissa.
Kuulemma myös paikalliset vinoilivat jatkuvasti että viette meiltä työt, vaikka kukaan ei halunnutkaan kalahommia tehdä.
Tuskin kuitenkaan etsit kalahommia, ehkä myyjän duunit ovat tiukemmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 19:20

Poikkea paikkakuntasi työvoimatoimistossa, heillä on myös tietoja muista maista, kuten Norjasta.
Paljon riippuu ammatista, kielitaidosta yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 19:50

ainakin sairaanhoitajia otettas kilvan siellä ja paree palkka kuin täällä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 19:53

Luokkakaveri oli siellä kalatehtaassa töissä muutaman kuukauden ja veti sieltä kunnon palkat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 22:07

Katso paikkoja
www.a4.no/jobb_og_utdanning/

Työnvälitys
www.nav.no/

Norja - virallinen sivusto
www.norja.fi/

www.norja.fi/faq/faq.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:12

Täytyy osata ruotsin sujuvasti eli käytännön kielitaito, sillä pääsee alakuun. Norjan kiletä oppii kyllä jos on "kielikorva". Otettava huomioon se että jos palkka on parempi, elinkustannukset ovat myös korkeammat.
Käynti työvoimatoimistossa (Suomessa) on aiheellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 22:29

Vuosi sitten pari kolleegaa lähestulkoon haettiin kotoa, mutta tilanne on saattanut muuttua paljonkin ja ensisijassa kysymys on kuitenkin kiinni siitä kuinka haluttu olet Norjalaisen työnanatjan silmissä. Nuo edellä olevat työvoimatoimisto vinkit on hyviä paikkoja aloittaa asian selvittely