Vain nopeat elävät ja vielä pidempään kuin muut, vaiko mitä mieltä olet?

Tuoreen tutkimuksen mukaan asioihin nopeasti reagoivat ihmiset kuolevat harvemmin varhain kuin hitaammat lajitoverinsa.

uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/a...18?ref=msn

Avainsanat: nopeus hitaus ihminen eläminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 09:02

Jaa... siis meikäläisellä on toivoa piktästä elämänkaaresta...! Havaintojeni mukaan nopeasti reagoivat menestyvät paremmin kuin hitaat jotka ovat aina jälkijunassa.

Lähteet:
opetuskokemus

Kysyjän kommentti

Samalla linjalla, miksi elävät kauemmin, esim. se reagointi, esim. vaaratilanteissa, yms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 18:07

voipi ollakii, mutta esim ..hurjastelijat jotka tuolla likentessä menee, kuin viimistä päivää, niin lyhyt on monesti heilä elontie.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 18:25

Ehkä pitää paikkansa. Kun teet jonkun asian nopeasti, jää enemmän aikaa palautua ja voida hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:28

Siinä tapauksessa minä elän todella kauan vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:29

Napanöyhtää
Taas tuota popularisointia. Kun siihen elämisen mittaan vaikuttavat tuhannet asiat ja ominaisuudet ja tarkasteluun otetaan vain yksi ominaisuus (pienellä otoksella, lyhyellä aikavälillä) tulokseksi voidaan saada ihan mitä vaan.

-Jos me söisimme toisiamme, väite olisi huomattavasti uskottavampi-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:38

En muuta tiedä,kun et nopet syö hitaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 19:49

se on kun kerran napsahtaa.. siinä se elämä, on nopia tai hijas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:01

ei välttämättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:25

Mie taas luulen, että rauhallisesti harkitsevat elävät pitempään. No, voihan rauhallinen, perusteellinenkin pohdinta olla suhteellisen nopeaa. Ja kyllä päätöksenteon kanssa tuskailu ja edestakaisin soutelu ja huopailu on stressavaa ja stressihän tunnetusti lyhentää elinikää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 01:42

Hittolainen, kun en ehtinyt tähänkään vastata ekana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 22:25

Kun ei enää asuta viihdakossa väitekkään ei pidä paikkaansa