Kerrohan mikä kesäisessä luonnossa tuoksuu sinusta parhaimmalta?

Lisätty: 12.03.2009 - 15:53

Teidän vastauksistanne tuli aivan ihania tuoksuja ja kesä mielelle sekä vesi kielelle.
Mie tykkään sireenin, sateenjälkeisen maan ja koivuvastalla kylvetetyn puhtaan ihon tuoksusta. Ja meijjän Viliman mielestä kaikki kesälintuset tuoksuu ja huumaa.........
maistamaan..ups, anteeksi...haistamaan vain.

Avainsanat: pensas puu kukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 17:36

Nuori koivu lehtineen, sateen jälkeen, ja vastaleikattu nurmikko, sekä kielot metsässä.

Kysyjän kommentti

Kiitos Kissanainen ja kiitos kaikille vastaajille, tuoksut ovat tosi kesäisiä. Erikoiskiitos Laattamiehelle tunteikkaasta tarinasta, vain joikhaus uupui.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 17:16

se on tuo ihana metsä, maa, vesi, kukat, ja sellainen raitis puhdas ilma, mikä meillä täällä koto pihassa on..ei tee mieli yhtään kesällä , no ei talvellakaan kaupunkiin, missä happi loppuu jo alku metreilä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:17

Vastaleikattu nurmikko...mmmhhh!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:26

just leikattu nurmikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:29

aamukostee niitty / lehto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:41

Alkukesän iltoina luoto kokonaisuudessaan ja kesän edetessä tuoksut muuttuvat. En pysty yksilöimään sillä kesä tuoksuu kesältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:48

Kuivattu heinä ladossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:55

Täällä kanarialla on jasmini puun kukat iltasella tuoksuvat tosi hienolle!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:56

juuri leikattu nurmikko ja metsä sateen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:29

Kuiva kangasmetsä auringon paahteessa. Toinen on vastaleikatun nurmikon tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:34

Illalla ulkona on sellane kivan raiaks tuoksu aina ja sit tietysti vastaleikatun nurmen tuoksu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:41

Tosi vaikea päättää!
Mutta vaikkapa mehevän mansikan tuoksu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:42

Just otetut juhannus vastat ja koivut,yleensä koko kesän vahva tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:18

no mie kerron teille ;kun mie lähen venheelä soutelehmaan tuonne järvele(siis sulanveen aikhaan) ja kun olen souelu aikani niin nenänpäähäni tullee sellainen oikeinko sanon? "kiimanen tuoksu" no sitä nokka pystysä seurailen soutaen ja välisä huopailen,huomaan saapuvani ranthaan ja kun olen saanut venheen köytettyä niin lähen jatkamaan matkaa ja saavun pienen kumpareen jälkeen ison aavan "kiimasella"tuoksuvan suon reunhaan,siinä aikani tutkailtua etsin tuoksun kohetta ja päädyn tutkailujeni kohteen olevan sellainen pieni ,vähän isompi kuin minun peukalo,keltainen ehkä vähän punasteleva marja.poimin sen käteeni ja hetken nuuskailtuani ihanaa tuoksua syön sen suuhuni ja alan etsiä toista,,.... (siinä sitä kesän muistelua ja ihanan tuoksun kuvittelua hillasta,lapin herkusta) JA toinen tuoksu on sitten tuo naapurin savusauna tuolla järven toisen puolella taitaa lämmittää sen koivu puilla ehkä pistänyt vähän leppää sekaan,,,vasta sinne illalla soutelen vihta kainalossa :.siinä kesää odotellessa nuo tuli mieleen viimekesän tuoksuista ekaksi..aatteleppa ite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:19

Vasta leikattu nurmikko. Siinä on sellainen kesän tuoksu, että toista mokomaa ei ole. Jos kakkonen pitäisi valita, niin männyt tuoksuu tosi hyvälle helteillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:36

Kuiva kangasmetsä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 21:12

Sateen jälkeinen koivun tuoksu. Se on jotenkin niin rehellinen tuoksu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 23:22

Se leikatun nurmikon tuoksu on ihana,ja kun sireenit kukkii tulee huumaava tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 01:48

Tuomi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 20:59

tuoksu ukkosen jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 20:36

Veden, märän, kosteuden tuoksu sateen / ukkosen jälkeen.