Bhutan on maailman eristyneimpiä valtioita. Olet kuitenkin turistina siellä ja menossa katsomaan Tiikerin pesää. Miten toimit?

Lisätty: 13.03.2009 - 07:54

Tiikerin pesä on tunnetuin Bhutanin nähtävyys. Se on erakkoluostari, joka on rakennettu jyrkälle kallionkielekkeelle ja alas on 900 metriä pystysuoraa pudotusta. Turistit nousevat jyrkkää rinnettä ensin hevosen selässä reitin varrella olevan ravintolan kohdalle ja siitä jatkavat jalan kapuamista aina 3000 metriin saakka. Siellä on näköalatasanne josta voidaan ihailla kaukaa Tiikerin pesää. Luostariin eivät matkailijat pääse. Vaivannäkö kuulema kannattaa sillä koko matkan ajan ympäriltä aukeaa huikeita maisemia.

Avainsanat: tavat kielletty kulttuuri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 15:42

Täytyy hommata opas, hyvät kiipeilyvarusteet ja menoksi.

www.gonomad.com/destinations...-nest.html

www.dpchallenge.com/image.ph..._ID=755227

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 16:38

Älä pelkää olen sinun kanssasi. Pesä on tyhjä.

Lähteet:
oma pää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 17:07

Tekeekö tiikeri pesän? En taitaisi lähteä. Katson niitä mieluummin turvallisen välimatkan päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 19:11

Suomalainen Hellin on asunut Norbunsa kanssa Bhutanissa. Lienevät jo vanhoja, mutta heillä on lapsia. Jospa joku riuskoista pojista tulisi kanssani. Bhutanilaisena hän tietäisi mitä tehdä kun sanon haluavani lähteä Tiikerin pesälle.

Minä en tiedä, mikä on Tiikerin pesä? Mutta haluan tietää. Seikkailu alkakoon.

PS,
Ihan oikeasti olen katsellut mäen nyppylällä Darjeelingissä Bhutaniin päin. Emme sillä kertaa päässeet sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 00:48

Voisin körötellä sinne ravintolalle asti...