Riisi, peruna vai pasta? Perustelut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 16:31

Kyllä peruna on perinteinen suomalainen ruoka. Mikäpä parempaa kuin uudet perunat ja tilli sillin kera. Riisi sopii hyvin kanaruokien kanssa. Mieluummin spagetti kuin pasta.

Muuten ssatu oletko huomioinut että tumma riisi on parempi dieettiruoka kuin valkoinen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 14:13

jokainen on hyvää, kun pääruoka on passeli, mutta isännän herkku on peruna, joten sitä eniten ja se on kaikein terveelisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 14:15

Peruna ,siitä saa muunneltuna vaikka mitä,nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 14:17

Tänään on kyllä riisi kanafileen kera ja siihen pikkuisen lisukkeita , vihannesten muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 14:20

Peruna, riisi, pasta. Siinä järjestyksessä. Perunasta saa vaikka mitä ja on hyvää. Riisi menettelee risotoissa, salaateissa, puurossa. Pastasta en tykkää. On sellaista mössöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 14:37

Kaikki ovat hyviä, itse ruoka sen sanelee mitä noista keittelisi, esim. Lihapullien kanssa perunaa, broilerin kanssa riisiä jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 14:52

Peruna useimmiten, toisena riisi. Pastassa on aivan liikaa kaloreita ja gluteenia joka ei sovi lainkaan.
Sain vasta talvella tietää että peruna on vähäkalorisempaa kuin riisi, olin olettanut että päinvastoin.
Pääruoan kanssa ei itseasiassa lisökettä edes tarvitse,(perunaa tai riisiä), kasvikset ja salaatti riittävät. Jos haluaa nimitääin pysyä hoikkana tai "kohtuullisena".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 15:11

Peruna ja riisi. Harvemmin sitä pastaa. Meidän taloudessa ei olla erityisemmin pastaihmisiä. Sitä paitsi kaksi ensin mainittua ovat terveellisempiä, ainakin itselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 15:59

pastaa söisin mieluiten.. se on vaan niin hyvää :) esim. pinaattipasta nam<3 mut nyt ku oon dieetillä syön riisiä en tiiä miksi.. teen vaan niinku käsketään. perunaa en syö tällä hetkellä laisinkaan.. mut hyvää sekin olisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 16:30

Kyllä se peruna on eniten käytetty,riisi seuraavaksi. Pastaa olen joskus kokeillut,mutta eihän se vanhan suussa oikein maistu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 16:49

Minä pidän tuorepastasta, mutta perunaa meillä käytetään eniten. Isäntä on lähtöisin perunanviljelyalueelta ja tuntee ja tietää perunasta melkein kaiken. Hän ei pidä riisistä. Joten paremmuusjäjestyksessä meidän taloudessa käytetään: Perunaa, perunaa ja perunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:35

Peruna,sillä siittä saa paljon erilaisia hyviä ruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:44

yhtään muille kulttuureille pottuilematta, peruna se on joka tiellä pitää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 19:43

perunaa eniten.. vaik kaikki on hyvvii:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:19

Peruna tietysti, omalta pottumaalta. On luomua lähiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 21:01

Riisiä kanan/broilerin kanssa, kaalikääryleis, tosin ohrakin sopii siihen ja risotossa, salaatissa, näihin nyt ei mielestäin muut sovi, pastaa spakettina, tuorepastana (parasta, mutta kalleinta), lasagnessa, makaronilaatiokos, peruna taas niin monipuolinen; uudet potut, lohkopotut, ranskalaiset, röstit, muussit, laatikot, pastetut, jne. Kaikki hyviä vaihtoehtoja ja maukkaita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:11

Kaikki käy yksi kerrallaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:34

peruna mielestäni on paras koska siitä saa monelaista ruokaa tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 00:52

Velitsen riisin koska pidän siitä eniten ja
peruna koskee vatsaan,
pasta lihottaa, epäterveellistä vehnää.