mikä aiheutta ilmaston muutoksen tai mitkä toimet??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 12:47

luulen että yksi tekijä on noi ilman saasteet. kun otsoonikerros ohenee niin se vaikuttaa ilmaston muutoksiin. talvet lämpenevät ja kesät tulevat kuumemmiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 12:51

Liiat metsänhakkuut,autolla kaasuttelut, tulivuoret, tehdas saasteet.vielä paljon jäi mainitsematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 13:02

Samaa mieltä kuin kuminaama yllä, mielestäni kun on aaakeeeta laaakeeta, metsiä kaadetaan/kaupunkeja rakkennetaan, tiet asvaltoidaan; puut keräisivät sitä hiilidioksidia ja kun maata ei ois peitetty asvaltilla, niin maa hengittäis, ja paljon paljon muuta, siinä ilmastonkmuutoksessa on vain pieni hikipisara esim. tuo, josta meittii varoteltii jo vuosikymmenii sitten, etä elä käytä dödöö, missä ponnekaasua, jne.. Isommist asioist nyt on kysymys, eikä mielestäni vähäisin tuo merestä sun muualta porattava öljy....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 13:06

Me miljardit ihmisetkin osaltamme saasteita aiheutetaan, ja sitä myöten myös ilmakehän otsonoitumisen joka vaikuttaa sitten ilmaston muutokseen. Sanotaan, että yksi ihminen ei paljoa vaikuta toimillaan, mutta jos kaikki tekisivät jotain asian eteen, olisi vaikutus jo hyvin suuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 15:02

On siinä ihmiselläkin (ihmisen toiminalla) oma osansa, mutta paljon muutakin:

"Muutamme ilmastoa
Ihmiskunnan toiminta muuttaa planeettamme ilmakehän koostumusta. Kasvihuonekaasujen, kuten hiilidioksidin, pitoisuus ilmakehässä on nousussa. Kasvihuonekaasujen lisääntyminen näkyy jo ilmastossa."

pidemmän asiantuntija jutun voit lukea:

www.fmi.fi/ilmastonmuutos/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 15:54

saasteet ainakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:26

Kaikki sellainen toiminta millä ihminen puuttuu luonnon toimintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 06:45

Myös kaikki freonit jotka on aiemmin päästetty ilmaan.Esim.50-luvulla usassa hajotettiin runsaasti jääkaappeja ja päästettiin myrkyt suoraan ilmaan,silloin liikkeelle lähteneet kaasut tavoittivat otsoni kerroksen vasta 2000-luvulla jolloin ilmaston muutos alkoi kiihtyä.
Elämme nyt viimeisiä hetkiä,jolloin muutokselle voi enään tehdä mitään.Tarkkana on oltava,vaikka kaiken maailman idiootit vieläkin väittävät ,ettei muutosta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 01:08

Pienhiukkaset ja jäätiköiden sulaminen. Pienhiukkaset ja hiilidioksidi suurimmat tekijät. Esimerkiksi lentokoneet ovat yksi suurimpia saastuttajia. Näistä asioista keskustelemme koulussa joka päivä, kuuluu tietää. Jos luettelisin kaikki ilmastonmuutostekijät, siitä tulisi melkoinen lista. Ilmastonmuutoksesta on tehty paljon eri raportteja ja skenaarioita joista voi lukea netistä.