Kumpaa maitoa juot Arlan vai Valion,en osta sellaisesta kaupasta mitään mistä en saa valion maitoa ja kermaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 08:21

Vastaa täältä yksi maidon suurkuluttajakin, meillä maitoa menee pari kolme litraa päivässä ja me ostamme yleensä Arla-Ingmanin maitoa. Ensinnäkin se on yleensä jonkun sentin halvempaa ja lisäksi lapset saavat Arlan purkin auki helpommin. Valion purkkeja vaikeampi avata. Meillä juodaan yleensä ykkösmaitoa.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 07:38

En juo maitoa laisinkaan, enkä käytä kermaa. Mutta jos maitoa tarvitsee ostaa esim. lättyjen tai pannarin valmistukseen, ostan punaista maitoa, merkillä ei väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 07:50

Ei minulla ole mitään väliä , katson edullisimman litrahinnan ja otan sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:00

meillä kuluu maitoa litra viikossa joten sillä hinnalla ei tosiaankaan ole kvin suurta merkitystä, mutta viimeksi asiaa katsoessani huomasin että S-market myi Arlan maitoa 20c halvemmalla kuin Valion vastaavaa, eli niille jotka todella maitoa kuluttavat, tällä hintaerolla alkaa jo olla merkitystäkin.

Mikähän todellisuudessa se ero näiden kotimaisuusasteessa on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:04

En juo mitään maitoa,silloin tällöin piimää,valion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:04

valio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:12

En myöskään juo maitoa sellaisenaan,kahviin laitan,mieluiten naapurista pastoroimatonta suoraan lehmästä.Kaupasta ostaessa,en katso tarkkaan,mitä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:19

hitaana kuluttajana katson lähinnä kummalla on myöhädempi parasta ennen päivä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:27

Täkäläisissä kaupoissa ei ainakaan vielä ole ruotsalaista maitoa, varmaan ostaisin, jos se olisi halvempaa; meillä kun kuluu rasvatonta maitoa litra päivässä. Valionkin maidon hinta vaihtelee
rajusti, marketissa litra maksaa 85 senttiä, viereisessä kaupassa 1,01 euroa ja kirkonkylän kaupoissa 1,10. Valion purkeista joka toinen on tosi vaikea avattava!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:56

En juo maitoa lainkaan. Meille ei osteta maitoa juuri koskaan, Hyla-matioa joihinkin erikoistilanteisiin. Aikuiset eivät kaipaa maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:57

Kyllä se minulle on ihan sama minkäkielisestä lehmästä se maito tulee. Samaa tavaraa nuo ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:29

ei väliä.. kumpikin on hyvää maitoo.. ja oikeastaan kiusaltaan voin ostaa vain ulkomaalaista,, henkohtainen kapina politiikalle joka ajaa suomen maatalaoutta alas koko ajan ja sitä ei arvosteta, vaik kohta on ruuasta pula. Asun entiisessä suomen "maatalous aitassa" ja nyt täällä on enää kolme maataloa, ja viimeksi kun juttelin yhden emännän kanssa niistä kolmesta, hekin harkitsivat lopettamista kun ei kannata ja eu on tehnyt hommasta aivan liian vaikean ja monimutkikkaan. Nytkin laksettiin vaan maidon tuottajahintaa... kapina, kannustan minä, kapina!! Päättäjien silimät on saatava auki tässä asiassa. kun se leipä ei vielä kasva puus vaan maas:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:41

minäkin yritän täältä madon tasolta kannattaa maataloutta etes sen pienen hitusen , minkä valinnoillani voin , joten kotimaista maitoa, ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:52

maitoa joskus tarvitsen ,merkillä ei väliä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 10:29

Valion maitoa tietysti mutta ennnen kuin se menee valioon. Lypsän itse lehmästäni pöytään. Kaikki muutkin maitotuotteet ovat valiolaisia koska itsehän siitä palkkani saan ostaessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 10:42

En käytä minkäänlaista maitoa. Mutta Valion kannalla olisin, jos käyttäisin. Ja sama kerman kanssa.
Piimää juon ehkä kolme kertaa vuodessa, ja sekin on Valion tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 11:36

En juo kummankaan, kun en juo maitoo! Olen aikanaan käyttänyt Arlan maitoo Ruotsissa ja ei siinäkään ole mitään moittimista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:30

Maitoa en juuri juo, mutta jos juon ei tölkittäjällä ole mitään merkitystä. Enemmän kiinnitän huomiota siihen mitä laatua se on. Juustoa menee joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:56

en käytä mitään maitoa itse eikä mieheni. lapseni juovat valion kevyttä maitojuomaa laktoositonta, sekä ingmanin kevyttä maitojuomaa laktoositonta. sekä nuorempi tyttöni juo valion kevyttä maitoa , valion ykkösmaitoa, milbonain kevytmaitoa. olen ostanut joskus myös arlan maitoa.kermaa minä en käytä edes kahvissa. juustoa kyllä syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 14:16

Piti käydä tarkistamassa jääkaapista, ja sattu olemaan molempia plaatuja, Valion näkyy tulevan Riihimäki/Oulu/Tampere/Jyväskylä ja Arlan Ingman Söderkullasta Sipoosta/Suonenjoki, ota näist sitten selvää.... täytyypä kattoo tuo hintaero kun seuraavan kerran maitoo ostan.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 15:19

En juo maitoa, mutta kaikki maitotaloustuotteet mitä ostan ovat Valion. Ei meidänkään maalaiskaupassa ole muuta kuin kotimaisten ammujen maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 23:31

Olen alkannu ostamaan Arlan maitoa kun on halvempaa. Miten käy Valion,kun luvin että 700 Siwaa lopetta Valion maidon myynnin.Arla tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:13

En jo maitoa, maksan maataloustuen veroina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 00:43

Tällä hetkellä kun Suomessa on maitopula eikä voivuorta, niin on aivan sama kumpaa maitoa juon.